בפעם האחרונה לעשור הנוכחי: ליקוי ירח חלקי נצפה בשמי ישראל

צילו של כדור הארץ החל לכסות את הירח בשעות הערב, עד שהאפיל לחלוטין על חציו העליון - והתמעט בהדרגה. הפעם הבאה שבה תיחזה התופעה בארץ צפויה להתרחש באוקטובר 2023

Capture
ליקוי ירח חלקי | צילום: נאדר בגדסר, חדשות 13

הלילה (רביעי) נצפה ליקוי ירח חלקי בשמי ישראל, כתוצאה מכיסויו על ידי צל כדור הארץ. זוהי הפעם האחרונה לעשור הנוכחי שבה מתרחשת תופעה זו - הפעם הבאה שבה צפוי להתרחש ליקוי ירח חלקי תחול באוקטובר 2023, ואילו ליקוי ירח מלא יתרחש רק בספטמבר 2025.

אירוע ליקוי ירח מתרחש בשעות הערב והלילה כשהירח, כדור הארץ והשמש נמצאים על אותו המישור כך שכדור הארץ מטיל צל על הירח. הליקוי החל בסביבות השעה 21:45, כאשר חלקו הצפוני של הירח נכנס לחרוט הצל החלקי שמטיל כדור הארץ.

בשעה 23:00 נכנס הירח לחרוט הצל המלא של כדור הארץ, ובשעה 00:30 הגיע הליקוי לשיאו - כאשר חציו העליון של הירח הואפל כולו בחרוט הצל המלא, וחלקו התחתון - בחרוט הצל החלקי. לאחר מכן החל הצל להתמעט בהדרגה, עד ליציאה מוחלטת ממנו - בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כדי למנוע פגיעת טילי נ"ט: צה"ל ישתול עצים סביב בתים בעוטף

"מחפשים רק רייטינג": מתמודדי תוכניות הריאליטי על רגעי המשבר

שנה לאולימפיאדת טוקיו: אורי ששון מתאושש – ומכוון לעוד מדליה

ליקוי הירח, כפי שנצפה מברזיליה | צילום: רויטרס

לפני כשנה התרחש ליקוי ירח שכונה על ידי האסטרונומים "ליקוי הירח של המאה", מכיוון שהיה חריג באורכו ובכיסויו. נטען אז כי מדובר בליקוי המרשים ביותר במאה השנים האחרונות - וגם ב-200 השנים הקרובות. משכו הוערך בשעה ו-43 דקות - דקות ספורות פחות מהליקוי המקסימלי האפשרי.

כאמור, היה זה הליקוי הארוך ביותר שייראה מישראל עד לשנת 2246. לדברי סוכנות החלל הישראלית, רק בשנת 2000 היה ליקוי שנמשך 2 דקות יותר ממנו - וגם הוא לא נראה מישראל.

Capture
ליקוי הירח, כפי שנצפה מגרמניה | צילום: רויטרס