הממשלה תאשר: סגר על הערים ממחר ב-17:00 ועד ליום ראשון

נתניהו קיים התייעצות עם ליצמן, ארדן ובכירים נוספים והנחה להכין תקנות חירום חדשות שיאסרו על מעבר מעיר לעיר לקראת החג השני של פסח. לפני המימונה, כללי הריחוק ייאכפו במיוחד בבתי מאפה

זמן צפייה: 01:02

נתניהו קיים היום (שני) התייעצות טלפונית עם שר הבריאות ליצמן, השר לביטחון הפנים ארדן, מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לקראת החג השני של פסח. מסיכום של ההתייעצות שהגיע לידי חדשות 13 עולה כי נתניהו הנחה להכין תקנות חירום חדשות שיאסרו על יציאה מהערים ועל המעבר מעיר לעיר החל ממחר בשעה 17:00 ועד יום ראשון בשעה 6:00. הממשלה תתכנס בהמשך היום כדי לדון בתקנות החירום האלה ולאשר אותן. בד בבד, נתניהו זימן את השרים לדיון בשיחת וידאו על "אסטרטגיית היציאה" מההסגר ביום חמישי.

"ההמלצה להטלת הגבלות הינה לאור החשש כי השילוב של אווירת החג (במיוחד מימונה) יחד עם אווירת סוף הסגר, יביאו להתרופפות משמעותית בשמירה על הנחיות הריחוק החברתי", נכתב בסיכום ההתייעצות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל הקורונה: חדר התפירה בבי"ס – הפך למפעל חיוני לייצור מסכות

שלושה נוספים מתו מקורונה; בדיקות לכל הדיירים ב"משען"

מתווה החזרה ללימודים: קבוצות קטנות בחצרות יחד עם למידה מרחוק

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

נתניהו הנחה בדיון כי החל מיום שלישי ועד יום ראשון תצומצם הפעילות במקומות עבודה כפי שהיה במהלך החג הראשון של פסח. לפי סיכום הדיון הממשלה תקרא לתושבים להישאר במשפחותיהם הגרעיניות במהלך החג כאשר נשקל להפוך זאת להנחיה מחייבת.

נתניהו הנחה את שר הכלכלה לוודא כי במוצאי החג ייאכפו כללי הריחוק במיוחד בבתי מאפה, חנויות ומרכולים, שאליהם צפויים להגיע כדי לקנות מוצרי חמץ. נתניהו הנחה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לרתום מובילי דעת קהל לעידוד האוכלוסייה לבטל את חגיגות המימונה. יש לציין כי יישובים ערבים יוחרגו מההגבלות הנ"ל.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

ביום שישי שעבר הוכנסה בני ברק להסגר, כאשר המשטרה הציבה מחסומים כדי להגביל את תנועת הציבור בכבישים ובכניסות וביציאות מהעיר. כ-60 מחסומים הוצבו ויותר מ-1,000 שוטרים נפרסו. בין היתר, הופעלו רחפנים ותצפיות באזור, כדי לאתר הפרות של ההסגר.