מפגין נדקר, גז רוסס ברמת גן: אלפים מחו נגד רה"מ ברחבי הארץ

לראשונה נערכה הפגנה מול ביתו הפרטי של נתניהו, במקביל אלפים הפגינו מול המעון הרשמי בי-ם. משתתף נדקר בצוואר במהלך עימות בהפגנה בשער הנגב, גז פלפל רוסס על מפגינים במחלף אלוף שדה

זמן צפייה: 05:02

מדינה במחאה: אלפי בני אדם מפגינים הערב (שבת) מול מעון ראש הממשלה בבלפור, במחאה על התנהלות הממשלה במהלך משבר הקורונה. על פי ההערכות, כ-8,000 בני אדם נמצאים במקום. לראשונה מאז גל המחאות מתקיימת הפגנה גם מחוץ לביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, ולמקום הגיעו מאות בני אדם. אדם שתיעד במקום אף עוכב לחקירה.

במקביל התקיימה הערב הפגנה גם בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב, וכן מחאות מקומיות על גשרים וצמתים בכל רכבי הארץ. מהמשטרה נמסר כי המחאה בתל אביב הסתיימה ללא אירועים חריגים.

הפגנה מול מעון ראש הממשלה
הפגנה מול מעון ראש הממשלה | צילום: חדשות 13

במהלך הפגנה בצומת שער הנגב שבעוטף עזה, מפגין פונה לקבלת טיפול רפואי לאחר שנדקר בצווארו. מצבו קל. ככל הנראה קבוצה של צעירים שהתנגדו להפגנה הגיעו למקום, והחלו להתעמת עם המפגינים. במקביל  רוסס גז פלפל על מפגינים במחלף אלוף שדה ברמת גן. לדברי המשטרה לא ידוע על נפגעים, נפתחה חקירה.

מפגין נדקר בצוואר במהלך הפגנה בשער הנגב
מפגין נדקר בצוואר במהלך הפגנה בשער הנגב | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב המשטרה הודיעה כי נערכה בכוחות מתוגברים; כולל היערכות לתרחיש של הפרות סדר ואלימות. "המשטרה תפעל לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק", נמסר, "לצד זאת, המשימות המרכזיות של השוטרים הן: לשמור על הסדר הציבורי, לשמור על שלום הציבור ובטחונו בתוך ההפגנות ומחוצה להן, לפעול נגד אלימות מכל סוג שהיא, לוודא את קיומן של התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם ככל שניתן ולהכווין את התנועה בהתאם לצורך".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק באחד ממוקדי ההפגנה, היום
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק באחד ממוקדי ההפגנה, היום | צילום: ליאת ברטוב-שדה

עוד נמסר מהמשטרה: "במסגרת ההיערכות למחאות, המשטרה נערכה ואף קבעה תנאים לקיום המחאות באופן מוסדר, כך שישמר הסדר הציבורי ותתקיים הקפדה של ההוראות השונות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. אנו קוראים לציבור המשתתפים במחאות, להישמע להוראות השוטרים, לשמור על המחאה נקייה מאלימות וכן להקפיד על קיום החוק והתקנות, ובפרט עטיית מסיכות פנים בכל מהלך המחאה".

"המשטרה לא תאפשר לאף אדם להפוך את המחאה למפגן אלימות כלפי שוטרים, אזרחים או רכוש", נמסר עודף, "התפרעויות אלימות, הפרות חוק וסדר וונדליזם יטופלו ויאכפו בהתאם, גם בתקופה מורכבת זו, נמשיך לאפשר את קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

55 מפגינים נעצרו במחאה שהתקיימה בליל חמישי מול מעון ראש הממשלה בבלפור. גם בהפגנה זו - שהיא ההפגנה השלישית שנערכת בשבוע שחלף מחוץ לביתו של בנימין נתניהו, נרשמו עימותים בין המוחים לבין כוחות הביטחון. במהלך הלילה הודיעה המשטרה כי בהפגנה אותר חולה קורונה, אולם בהמשך חזרה בה ואמרה כי אותו אדם - שלכאורה היה חולה מאומת, סיים את תקופת הבידוד שלו.

אל מול אלפי המפגינים שמחו נגד התנהלות הממשלה, הגיעו גם פעילי ימין ואנשי "לה פמיליה", אך המשטרה חסמה אותם מלהתקרב למפגינים. מאוחר יותר, כמה פעילי ימין החלו לשיר שירי הלל ליגאל עמיר. במקביל, מפגינות התערטלו בכיכר פריז, זאת בהמשך לסערה שהתעוררה בעקבות מפגינה שישבה חשופת חזה על המנורה מחוץ לכנסת. במקביל, חמישה בני אדם נעצרו בחשד למכירת אלכוהול ותקיפה.