ניסנקורן: "החלטנו לקדם לגליזציה של קנאביס בישראל"

כפי שפורסם בחדשות 13, שר המשפטים הודיע על קידום המהלך. תזכיר החוק יוגש עד סוף החודש והלגזליזציה תיכנס לתוקפה תשעה חודשים מיום האישור. מפרטי המתווה: היתר מגיל 21 וללא עישון בציבור

זמן צפייה: 03:22

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום (חמישי) כי הוחלט לקדם לגליזציה של קנאביס בישראל. ניסנקורן הודיע כי תזכיר החוק יוגש עד סוף החודש וכי הלגלזיציה תיכנס לתוקפה תשעה חודשים מיום אישור החוק, זאת כדי לאפשר למשרדי הממשלה להיערך בהתאם. דבר ההחלטה פורסם לראשונה בחדשות 13.

על פי המתווה שהוצג, מכירת קנאביס תהיה גם לישראלים וגם לתיירים, מגיל 21 ומעלה, בחנויות ייעודיות ובהצגת תעודת זהות. המדינה תוודא שהמחירים יהיו סבירים והגיוניים, כדי שלא לדחוף את הצרכנים לשוק השחור. המלצה נוספת היא לאסור איסור גורף על עישון קנאביס במקומות ציבוריים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל מהלילה: הבידוד יקוצר ל-12 ימים – כפוף ל-2 בדיקות שליליות

קבינט הקורונה מתכנס; שרי כחול לבן יתנגדו להטלת עוצר לילי

ילד בן 11 החליט למכור את הצעצועים שלו כדי לעזור להוריו

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

הצוות גם מציע שגופים שונים שבהם צריך לעבור תחקיר ביטחוני  - כמו שירות המדינה או גופי ביטחון - ישקלו מחדש את הסוגייה בעקבות שינוי המדיניות, ובניגוד למה שקורה היום, עישון קנאביס לא ייחשב מכשלה לצורך קבלה לעבודה. באשר לגידול ביתי - ההמלצה היא לבחון זאת אבל רק בשלב מאוחר יותר.

שר המשפטים אבי ניסנקורן מסר: "הגיעה העת להתקדם לדרך חדשה ולגליזציה של קנאביס בישראל. מדובר ברפורמה משמעותית, הוליסטית ואחראית, שמראה כי מדינת ישראל לא מתעלמת מהמציאות ומתקדמת לכיוון מדינות מפותחות בעולם".

קנאביס
קנאביס | צילום: גטי אימג'בנק

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ בירך על הרפורמה: "כפי שהבטחתי לאורך כל הדרך - אנחנו מביאים היום מתווה לגליזציה אחראי שמותאם לצרכים של מדינת ישראל. אנחנו נוביל את השלמת תהליך החקיקה בכנסת ואני מצפה לשיתוף פעולה ודיון ענייני של כלל הגורמים במערכת הפוליטית. יותר מדי אזרחים סבלו יותר מדי זמן - הגיע העת לתקן".

גם חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) בירכה על ההחלטה: "שמחה שאבי ניסנקורן הצטרף גם הוא למאה ה-21 ולרשימת השרים שמבטיחים לגליזציה. הכיוון ברור, עישון קנאביס בשעות הפנאי לא צריך להיות עבירה פלילית ובקרוב לא יהיה, רכבת הלגליזציה כבר יצאה מהתחנה. עוד מאבק צודק שכשהתחלנו בו היה נראה הזוי, שולי ומסוכן ובקרוב יהפוך למציאות. כל הכבוד לנאבקים ולמצטרפים".