"תופעה מדאיגה": כוכב הרשת שמציג לילדים אתגרים מסוכנים

אושיית היוטיוב עידן כרמלי מציע לבני הדור הצעיר להיכלא ברכב סגור תחת השמש הקופחת - תמורת פרס של אלף שקלים למנצח. "אם תנועת נוער הייתה עושה את זה, היו מוגשים כתבי אישום"

זמן צפייה: 02:06

בצוהרי היום, בארבעים מעלות ותחת שמש קופחת, קבוצת בני נוער ישבו כלואים בתוך רכב סגור. המטרה הייתה להחזיק כמה שיותר זמן בתנאים הבלתי נסבלים, כאשר המנצח יזכה באלף שקלים. את האירוע ארגן כוכב היוטיוב עידן כרמלי, שמציג בפני בני נוער אתגרים שונים ומסוכנים, ואחריו עוקבים יותר מ-270 אלף מנויים ומעריצים.

"מדאיג אותי שיש אושיות יוטיוב שאלפי בני נוער עוקבים אחריהם ומושפעים מהם", אמרה אוסי זוהר, מאמנת ילדים ונוער ומנחת הורים. "ההשלכה יכולה להיות מאוד מסוכנת", הוסיפה. לדברי היועץ החינוכי רן בראון, "אם תנועת נוער או מסגרת חינוכית כלשהי הייתה עושה את זה, למחרת היו מוגשים כתבי אישום".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה לקריאה שנייה ושלישית

רוסיה נגד תוכנית השלום של טראמפ: "עסקה חד צדדית"

מקורבי נתניהו ייעצו לו: אם תלך לבחירות – חוקי החסינות בסכנה

כוכב הרשת עידן כרמלי בסרטון בו הוא מציג את האתגר
כוכב הרשת עידן כרמלי בסרטון בו הוא מציג את האתגר | צילום: החדשות 13

כרמלי טוען שאין סכנה אמיתית: "הייתה השגחה מאוד גבוהה עליהם. הייתי ערני כל הזמן, וגם אמרתי להם במפורש לפני שאם הם מרגישים טיפה סחרחורת או משהו לא רגיל, הם אומרים מיד, עוצרים את הסרטון והם פורשים ממנו. נקודה. אנחנו לא משחקים פה עם סיכון של חיי אדם בשביל צפיות".

קורון כרמלי, אחיו של עידן שהשתתף בסרטון, אמר: "היינו שעתיים ברחוב, ולפני זה שתינו כמויות של מים. זה לא היה מסוכן – עובדה שלאף אחד לא קרה כלום". עם זאת, בתקופת הקיץ שבה גם כך ילדים בישראל מוצאים את מותם בתוך רכבים סגורים, לא בטוח שלסרטונים מהסוג הזה יש מקום ביוטיוב או בכלל ברשתות החברתיות.

הילדים המשתתפים בסרטון של עידן כרמלי בתוך הרכב הרותח
הילדים המשתתפים בסרטון של עידן כרמלי בתוך הרכב הרותח | צילום: החדשות 13