יממה לאחר שעורר סערה - ד"ר קידר חוזר על גרסתו: "עמיר לא רצח"

בריאיון לתוכנית "שש-אמנון לוי" ניסה המרצה מבר אילן לשכנע כי גרסתו בנוגע לרצח רבין היא הנכונה. "עמיר ירה לו בגב, מאחור. איך כל הרופאים מדווחים שפצעי הירי מאפיינים אדם שנורה בחזהו?"

זמן צפייה: 11:07

יממה לאחר שעורר סערה עם דבריו כי יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה יצחק רבין, התייחס הערב (חמישי) ד"ר מרדכי (מוטי) קידר בתוכנית "שש-אמנון לוי" לטענתו. לדבריו, הוא סומך את טענתו על כמה עובדות שלא מסתדרות עם האמת, ובראשן מיקום פצעי הירי בגופו של רבין. "עמיר ירה לו בגב, מאחור. איך כל הרופאים מדווחים שפצעי הירי מאפיינים אדם שנורה בחזהו? זה בא משום מקום?", תמה.

עובדה נוספת שלדבריו מאששת את טענתו, היא שרה"מ המנוח נכנס למכונית השרד שלו מיד לאחר אירוע הירי, אך לבית החולים איכילוב הגיע כ-20 דקות מאוחר יותר בניידת טיפול נמרץ (נט"ן). קידר שאל: "איך הוא הגיע בנט"ן? מי החליף אותו? מי העביר אותו? מתי ואיפה? זה לקח 20 דקות שלמות".

כתבות נוספות בנושא >>

מרצה בבר אילן בהפגנה בפ"ת: "יגאל עמיר לא רצח את רבין"

עקב דבריו על רצח רבין: ד"ר קידר זומן לוועדת משמעת בבר אילן

מרדכי קידר
מרדכי קידר | צילום: יוסי כהן, חבר הליכוד מכפר סבא

קידר ציין כי ברכב השרד של רבין נמצאו כתמי דם על המושב הקדמי שליד הנהג. הוא הוסיף שמצויות בידיו עדויות משני מקורות, אחת של חברה קדישא והשנייה של הרב חיים דרוקמן, ולפיהן "בליל הרצח או בלילה שלאחר מכן, נקברו שני בני אדם בבית עלמין ירקון. האם זה קשור לכתמי הדם? כנראה שמדובר בגופותיהם של שניים שידעו יותר מדי".

יגאל עמיר משחזר את רצח ראש הממשלה יצחק רבין
יגאל עמיר משחזר את רצח ראש הממשלה יצחק רבין | צילום: חדשות 13

כזכור, בנאום שנשא קידר, מרצה למזרחנות באוניברסיטת בר אילן, בהפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו שנערכה ביום שלישי בפתח תקווה, אמר כי רוצחו האמיתי של רבין הוא אדם שראשי התיבות של שמו הם י"ר, וכי הוא עשה זאת בשליחותו של פוליטיקאי מוביל. לשאלה האם הוא מתכוון לאיש השב"כ יורם רובין, שליווה את רה"מ המנוח במכונית השרד לבית החולים, סירב קידר לענות. קידר ניפק תשובה זהה גם כשנשאל האם נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, הוא הפוליטקאי שאליו הוא התייחס.

כמה שעות לאחר פרסום הסרטון של קידר מההפגנה זימנה אותו אוניברסיטת בר אילן לשימוע, שבסופו הוא הושעה מייצוג המוסד הלימודי מחוץ לגבולות ישראל. גם ראש הממשלה נתניהו גינה את דבריו של קידר וכינה אותם "דברי הבל".