תגובות זועמות לתחקיר "תכנית חיסכון": "חברה קדישא מבזים את המת"

תגובות זועמות לתחקיר אודות חברה קדישא, המסרבת לקבור הומוסקסואליים ונמנעת מלמכור קברים זוגיים לחד מיניים

"מבזים את המת"

תגובות סוערות בעקבות התחקיר ששודר אתמול (חמישי) בתכנית חסכון ו והעלה כי חברה קדישא מסרבת לקבור מתים הומוסקסואלים: "על פי ההלכה אין הבדל בין המצוות השונות אותן לא שמר האדם, ואין 'מדומטר' שנותן ציונים לעברות כאלה או אחרות", הבהיר הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר. "אם פרטי התחקיר נכונים, הרי שחברה קדישא או מי מטעמה שמסרבים לקבור מתים על רקע נטייתם המינית בחייהם נוהגים שלא כהלכה וגורמים לביזוי המת".

''מבזים את המת''
''מבזים את המת'' | צילום: רויטרס

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

באגודה למען הלהט"ב מחו גם כן על ממצאי התחקיר, ששודר בתכנית חסכון. "עצוב וכואב לגלות שגם בנושא שכזה זה מתקיימת אפליה מצד גורמי דת שלוקחים את החוק לידיים ובכך מבזים את כבוד המת ואף את הסובבים לו ברגעים קשים אלו", מסרו. "האגודה תפעל למיצוי הדין עם כל גוף שיפעל לאפליה של קהילת הלהט"ב בחברה, וכך גם עם הגופים המוצגים בכתבה כבר בימים הקרובים".

השדולה הגאה בכנסת, בראשות חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד), הודיעה כי הגישה כבר אמש בקשה לדיון דחוף בנושא לוועדת הפנים והגנת הסביבה בעקבות שידור התחקיר.

מהתחקיר עלה כי בחברות קדישא בערים רבות מסרבים לקבור הומוסקסואלים. בחלק מהמקרים אף לא ניתנת האפשרות לזוג חד מיני לרכוש קבר זוגי, בדומב לזוגות הטרוסקסואלים: "אנחנו הולכים לפי ההלכה אדוני", נימק הנציג.

grab