אלפים חוגגים בכיכר החטופים: "נחזיר את כולם"

המונים הגיעו לרחבת מוזיאון ת"א עם דגלי ישראל ופצחו בשירה ובריקודים, וחגגו יחד את חזרתם של 13 החטופים הישראלים הראשונים ארצה. גם השר בני גנץ הגיע למקום, בשעה שחבריו לקבינט המלחמה - נתניהו וגלנט - עוקבים אחרי מבצע "דלתות שמיים" מחדר המבצעים בקריה

זמן צפייה: 02:02

אלפים התקבצו הערב (שישי) בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון ת"א, שם המתינו בציפייה לשובם ארצה של 13 החטופים הראשונים משבי חמאס - וקיבלו בהתרגשות את הבשורה על חזרתם לישראל, אחרי 49 ימים בשבי חמאס. המונים הגיעו למקום מרחבי הארץ, חלקם נושאים דגלי ישראל, שרו שירי תקווה ופצחו בריקודים. בין הנוכחים במקום היה גם עופר אבני, שרקד במשך שעות בכיכר ואמר לחדשות 13: "עם מצב הרוח הזה - נחזיר את כולם לארץ".

התרגשות רבה נרשמה גם באילת, שם חברי קיבוץ ניר עוז צפו יחד בשידור חי בתמונות משחרור חברי הקהילה שלהם מהשבי. מתוך האולם שבו התקבצו חברי ניר עוז, שהצליחו לזהות בין המשוחררים את יקיריהם, נשמעו מחיאות כפיים וקריאות שמחה.

חברי ניר עוז צופים יחד בשחרור החטופים חרבות ברזל
חברי ניר עוז צופים יחד בשחרור החטופים
המונים מתקבצים בכיכר החטופים חרבות ברזל
המונים מתקבצים בכיכר החטופים | צילום: רויטרס
ממתינים בציפייה בכיכר החטופים בתל אביב
ממתינים בציפייה בכיכר החטופים בתל אביב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם השר בני גנץ הגיע לכיכר החטופים בהפתעה, ושוחח עם משפחות חטופים, כאשר במקביל - ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט עקבו אחרי מבצע "דלתות שמיים" לקליטת החטופים מחדר המבצעים בקריה.

השר בני גנץ בכיכר החטופים חרבות ברזל
השר בני גנץ בכיכר החטופים | צילום: רויטרס

הפעימה הראשונה של עסקת החטופים יצאה היום לדרך, עם העברתם של 13 הישראלים הראשונים - ילדים, אמהות ונשים מבוגרות - מרצועת עזה למצרים, ומשם לישראל. צה"ל קלט את החטופים, העניק להם טיפול רפואי ונפשי עם הגעתם ארצה, ולאחר תחקור ראשוני - העביר אותם לבתי חולים. בכל אחד מארבעת ימי הפוגת האש ברצועה - אמורים להשתחרר ישראלים משבי חמאס, כשבסך הכל, ישוחררו 50 חטופים ב-4 פעימות.