המעלית צנחה מקומה 12, קרובי המשפחה נמחצו למוות

חסן ודיאב ותאד, תושבי ג'ת בשנות ה-20 לחייהם, עבדו באתר הבנייה בטירת הכרמל כשמעלית צנחה מסיבה שעדיין אינה ברורה והשניים נהרגו במקום. לחסן נולד ילד רק לפני חודש

זמן צפייה: 02:24

שני הפועלים שנהרגו בקריסת המעלית באתר הבנייה בטירת הכרמל הבוקר (ראשון) הם חסן ודיאב ותאד, קרובי משפחה בשנות ה-20 לחייהם, מהיישוב ג'ת שבמשולש. חסן, שהתחתן לפני שנה, הפך לאבא לילד רק לפני חודש.

חקירת האירוע נמשכת וממנה עולה כי מעלית באתר הבנייה צנחה מהקומה ה-12 מסיבה שעדיין אינה ברורה ונפלה על מכולה שבה היו השניים ופועלים נוספים. לבני המשפחה לא היה סיכוי ומותם נקבע במקום. שלושה בני אדם נוספים נפצעו, בהם שלושה בינוני ואחד קל והם פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

חילוץ לכודים מנפילת מכולה באתר בנייה טירת הכרמל
חילוץ הלכודים באתר הבנייה טירת הכרמל | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

כאמור, מוקדם יותר היום, באתר בנייה בטירת הכרמל - מכולה נפלה מגובה והובילה למותם של בני המשפחה, שלושה נוספים נפצעו בינוני ואחד במצב קל. המשטרה מסרה כי פתחה בבדיקת נסיבות תאונת העבודה, שהתרחשה ברחוב הפלמ"ח בעיר. על פי עדויות מהמקום, מעלית המשא של אתר הבנייה נפלה מגובה של 12 קומות על מכולת המשרדים, שהייתה גם היא בגובה, התהפכה ומחצה למוות את השניים. שלושה אנשים ששהו בתוך המכולה נפצעו.

יהודית, מתגוררת בקרבה לאתר הבנייה אמרה לחדשות 13: "הייתי בשיחת טלפון עם הבת שלי ושמעתי רעשים לפני שזה נפל. צעקתי לבעלי שמשהו קורה. אמרתי לבת שלי שמשהו נופל. קודם עפו עליי אבנים ואז שמעתי את הבום. בעלי שמע את הרעש ויצא החוצה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208211310' autoplay='0' credit='' desc='יהודית המתגוררת בקרבה לאתר הבנייה: "אמרתי לבת שלי שמשהו נופל"' poster='' kid='1_tuskzls8' duration='']

פרמדיק מד"א, מוחמד טאבש, שהיה בזירת האירוע אמר "כשהגענו למקום הבחנו במכולה שנפלה מגובה על גבי מכולה אחרת. מתחת למכולה נלכדו 2 גברים כבני 30, הם סבלו מחבלה רב מערכתית קשה, לאחר שהם חולצו נאלצנו לקבוע את מותם".

עוד הוסיף טאבש כי מתוך המכולה שנפלה חולץ גבר כבן 50, "בהכרה מלאה עם חבלה רב מערכתית במצב בינוני. בנוסף, פונו מהמקום עוד 2 פצועים כבני כ-30 במצב בינוני עם חבלות ופצוע במצב קל עם חבלת ראש".

זירת נפילת המכולה באתר הבנייה בטירת הכרמל
זירת נפילת המכולה באתר הבנייה בטירת הכרמל | צילום: רוני עופר, פלאש 90