מיקי זוהר על סערת הדרבי: "מגפה משתוללת, צריך למנוע אסון"

שר התרבות והספורט הגיב לאירועי דרבי הכדורסל התל אביבי, שפוצץ בשל יחס המשטרה לאוהדים. זוהר כתב כי על מנת להתמודד עם האלימות בספורט, "צריך לדעת להפעיל את כל הכלים ולצערנו גם אנשים נורמטיביים נפגעים"

זמן צפייה: 03:00

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב הבוקר (שישי) לסערה סביב יחס המשטרה לאוהדים בדרבי הכדורסל בין הפועל ת"א למכבי ת"א אמש וכתב כי "כשמגפה משתוללת צריך גם לדעת להפעיל את כל הכלים הקיימים כדי למנוע את האסון שבפתח ולצערנו גם אנשים נורמטיביים נפגעים על לא עוול בכפם".

השר זוהר התייחס לאירועים שהיו במשחק הדרבי בכדורסל, בו המשטרה החליטה לבדוק תעודת זהות לכל אוהד בכניסה, בניגוד לנהוג, וגרמה לעיכוב של שעות. אוהדי הפועל ת"א החליטו שלא להיכנס למשחק בעקבות כך והקבוצה הודיעה שלא תעלה לשחק.

זוהר כתב כי "אנחנו רגע מאסון בספורט, ואנחנו חייבים לעצור את זה. אנו בעיצומה של מגפת אלימות שמשתוללת בספורט הישראלי ופוגעת אנושות בכולנו. בימים האחרונים יש עלייה חדה וחמורה במגפת האלימות בספורט כאשר עשרות אוהדים נתפסו עם אלות, כלי תקיפה ואבוקות וביום רביעי האחרון גם ירו אבוקות מחוץ לאצטדיון פנימה וסיפקו לנו תמונות מזעזעות של יציעים בוערים ומכוניות נשרפות".

אוהדי מכבי והפועל תל אביב בכדורסל
אוהדי מכבי והפועל תל אביב בכדורסל | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

"אנחנו רגע מאסון גדול בספורט הישראלי", הוסיף זוהר, "אני קשוב מאוד לביקורת של האוהדים כלפי המשטרה ואני לא תמיד מסכים עם דרכי הפעולה שלה אבל כשמגפה משתוללת צריך גם לדעת להפעיל את כל הכלים הקיימים כדי למנוע את האסון שבפתח ולצערנו גם אנשים נורמטיביים נפגעים על לא עוול בכפם".

עוד הוסיף שר הספורט: "בנימה אישית: לקומץ האוהדים שמאיימים על חיי ועל חיי משפחתי, מקללים ומטנפים - לא רק שזה לא משפיע עליי אלא רק מחדד אצלי את החשיבות של המאבק במגפת האלימות הנוראית. אני מתחייב לכם, במשמרת שלי אעשה הכל ואפעל ללא הרף כדי למנוע אסון בספורט הישראלי".

אמצעי לחימה שנתפסו במחסנם של אוהדי הפועל תל אביב
אמצעי לחימה שנתפסו לפני הדרבי בכדרוגל | צילום: דוברות המשטרה

האירוע עורר ביקורת רבה בקרב אוהדי הספורט בישראל בכלל, ואוהדי הפועל ת"א בפרט. זוהר קיבל שלל תגובות זועמות ברשתות החברתיות שהאשימו אותו ביחס שקבילו האוהדים מהמשטרה. אוהדים רבים טענו שהיחס היה משפיל, ושהתייחסו לאוהדי הכדורסל "כמו לעבריינים". האירוע מצטרף לשני אירועים נוספים השבוע, בהם מעצר של מעל 120 אוהדים בדרבי התל אביבי בכדורגל וכן ירי של זיקוקים ואבוקות במהלך משחק של מכבי חיפה.

"אוהדי ספורט - לא עבריינים", נמסר בהודעת הפועל תל אביב לפני המשחק, "החל משעות הבוקר התחלנו לקבל מסרים מהם הבנו שמשטרת ישראל מתייחסת למשחק הערב כאל אירוע מלחמה בו כלל האוהדים, מגיל שמונה ועד שמונים, נשים, ילדים - כולם עבריינים בפוטנציה. לאור היחס בו התייחסו לקהל בכניסה לאולם, החלטנו שאין טעם לעלות לשחק הערב. הספורט שייך לאוהדים".