לראשונה בירושלים: תחבורה ציבורית בחינם בסופי השבוע

תנועת "התעוררות" הירושלמית הכריזה על פיילוט שבמסגרתו תופעל תחבורה ציבורית בבירה בסופי השבוע - ללא תשלום - שלא תעבור בשכונות החרדיות. אם יהפוך המיזם לקבוע - תפותח בהמשך אפליקציה ייעודית

מונית השירות של תנועת "התעוררות"
מונית השירות של תנועת "התעוררות" בגשר המיתרים | צילום: צילום: תנועת התעוררות

אחרי שנים ארוכות שבהן לא היה מענה לתחבורה ציבורית בירושלים ביום שבת, היום (רביעי) הודיעה תנועת "התעוררות" על פיילוט תחבורה שיתופית מצומצמת בסופי השבוע בחינם עבור הציבור החילוני. במסגרת הפיילוט, הנוסעים יירשמו מראש להסעות ויציינו את תחנת האיסוף והיעד שלהם, עד שייבנה מסלול מותאם שיעבור רק בתחנות ובשכונות שבהן הן ימתינו לאיסוף או הורדה - מבלי לעבור בשכונות חרדיות. במידה ויהפוך המיזם לקבוע - תפותח בהמשך אפליקציה ייעודית.

אוטובוס מעלה נוסעים בירושלים
אוטובוס מעלה נוסעים בירושלים | צילום: שאטרסטוק

בסקר שנערך על-ידי חברת "דיירקט פולס" בקרב הציבור הליברלי בבירה לפני כחצי שנה, עלה כי כ-57% מתושבי ירושלים תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי השבוע. עוד נמצא כי בקרב הציבור המסורתי שומר השבת 41% תומכים במהלך וכך גם 21% מהציבור הדתי-לאומי.

אדיר שוורץ, יו"ר תנועת "התעוררות", מסר: "הציבור הירושלמי כמה לפתרונות אמיתיים שישאירו את הצעירים החילוניים והמסורתיים בעיר. 'התעוררות' מחויבת לפתרונות יצירתיים מעין אלה, וכפי שתמכה בכל פתרונות התחבורה המתקדמת בירושלים - גם בסופי השבוע - תמשיך לעשות וליזום פתרונות שמכבדים את השבת של כולם, כל אחד על-פי דרכו ושכונתו".