דודתו של איתן: "הוא הוכה, הכריחו אותו לצפות בתיעוד הזוועות"

דבורה כהן, דודתו של איתן יהלומי בן ה-12, ששוחרר אמש משבי חמאס, סיפרה לערוץ טלוויזיה צרפתי כי אחיינה שחזר חלק מרגעי האימה בעזה: "כשילדים בכו, המחבלים איימו עליו באקדח". לדבריה,"אחרי שנחטף לרצועה הוא הוכה על-ידי אזרחים"

זמן צפייה: 05:39

דבורה כהן, דודתו של איתן יהלומי בן ה-12, ששוחרר אמש (שני) משבי חמאס, סיפרה לערוץ הטלוויזיה הצרפתי BFMTV כי אחיינה "הוכה על-ידי מחבלי חמאס. הם הכריחו אותו לצפות בתיעוד הזוועות".

כהן הוסיפה כי איתן "חווה אימה בלתי נתפסת". עוד ציינה כי איתן סיפר כי "בכל פעם שאחד הילדים בכה, המחבלים איימו עליו באקדח כדי שישתוק". היא סיפרה עוד: "אחרי שהוא נחטף לעזה אזרחים הכו אותו. הוא בסך הכול בן 12!".

אסתר יהלומי, סבתו של איתן, מסרה הצהרה לתקשורת ובה עדכנה על מצבו: "קשה לי כסבתא, זו לא הייתה קייטנה, הוא עבר ימים מאד קשים. הוא ירד במשקל, רזה ולא מחייך. יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות כדי שהוא יחזור לעצמו אבל לפחות הוא על הרגליים". עוד היא סיפרה כי "רק חיכיתי לרגע של החיבוק בינו לבין אמא שלו בת שבע, שהיה לה מאד קשה כל הזמן הזה שהיא לא הצליחה להציל אותו ולקחת אותו איתה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311281550' autoplay='0' credit='' desc='סבתו של איתן: "הוא עבר ימים מאוד קשים"' poster='' kid='1_2wdmp3vv' duration='291']

עוד הוסיפה סבתו של איתן: "בשבועיים הראשונים איתן הוחזק לבד בחדר סגור. לפני חודש העבירו אותו לקבוצה של אנשים מניר עוז ושם הייתה המטפלת שלו מהגן, שני, והיה לו יותר קל. הוא עזר מאד לכל הילדים שהיו אתו, צייר ושיחק איתם".

המפגש של איתן יהלומי עם אימו בכרם שלום
המפגש של איתן יהלומי עם אימו בכרם שלום

איתן נחטף מקיבוץ ניר עוז יחד עם אביו, אוהד בן ה-49, שנותר בשבי. בסך הכל שוחררו אתמול 11 חטופות וחטופים, בהם שרון אלוני קוניו ובנותיה יולי ואמה, סהר וארז קלדרון, ילדיה של הדס, שהפכה לסמל של האימהות שנלחמות על החזרת ילדיה, קרינה אנגל-ברט ובנותיה מיקה ויובל, והאחים יגיל ואור יעקב.

איתן יהלומי, בת 12, ששוחרר משבי חמאס, עם משפחתו באיכילוב
איתן יהלומי, בת 12, ששוחרר משבי חמאס, עם משפחתו באיכילוב | צילום: דובר צה"ל

בינתיים, בישראל קיבלו במהלך הלילה את רשימת 10 החטופים שצפויים להשתחרר היום. ראש המוסד דדי ברנע הגיע לביקור נוסף בדוחא שבקטר. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה הקטרי ועם ראש ה-CIA והשניים ידונו "בעסקה נרחבת" שלפי דיווחים צפויה לכלול גם שחרור גברים, חיילות וחיילים.