בפעם השלישית ביממה: רעידת אדמה הורגשה בישראל

רעידת אדמה נוספת הורגשה בצפון הארץ, זאת בפעם השלישית ביממה החולפת. מהמכון הגיאולוגי נמסר כי מדור ברעש בעוצמה של 3.9, כשהמוקד הוא כ-123 ק"מ צפונית למג'דל שמס. מוקדם יותר הערב הורגשה רעידת אדמה אירעה באזור השומרון, ומהמכון הגיאולוגי נמסר כי עוצמת הרעש הייתה 3.3

רעידת אדמה
רעידת אדמה | צילום: שאטרסטוק

רעידת אדמה נוספת הורגשה הערב (רביעי) בצפון הארץ, זאת בפעם השלישית ביממה החולפת. מהמכון הגיאולוגי נמסר כי "בשעה 20:58 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.9, במרחק של 123 ק"מ צפונית מזרחית למג'דל שמס".

מוקדם יותר הערב הורגשה רעידת אדמה באזור השומרון, ומהמכון הגיאולוגי נמסר: "בשעה 16:58 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.3 במרחק של 20 ק"מ דרומית מזרחית לאריאל".

גם אמש הורגש רעש בעיקר באזור ירושלים, אך גם באזור השרון, בעוצמה של 3.5 דרגות, כאשר המוקד היה מזרחית לאריאל. לא דווח על נזק או נפגעים.

Whatsapp Image 2023 02 06 At 0
הנחיות לאוכלוסייה בעת רעידת אדמה | צילום: משטרת ישראל

בלילה שבין ראשון לשני הורגש רעש עוצמתי באזור מזרח הים התיכון, לרבות בטורקיה, סוריה, דרום קפריסין, לבנון וישראל. לפחות 11,200 בני אדם נהרגו בטורקיה ובסוריה וכ-20 אלף נפצעו. עוד כרבע מיליון נותרו חסרי קורת גג.בשעה 03:17 בלילה שבין ראשון לשני אירע רעש חזק בעוצמה של 7.8 דרגות, שהמוקד שלו היה בעיר גזיאנטפ שבדרום טורקיה, והוא הוביל לרצף של רעידות משנה שהורגשו ברחבי טורקיה ובאזור מזרח הים התיכון לרבות בסוריה, לבנון, דרום קפריסין וגם - ישראל.

כמה דקות לאחר הרעש הראשון, רעידת אדמה נוספת אירעה בטורקיה בעוצמה של 6.2. לאחר מכן, הורגשו לפחות חמש רעידות מרכזיות נוספות בעוצמה של 5.6-5, ועוד 18 רעידות בעוצמה של 4 בסולם ריכטר. שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו טען כי בסך הכל, 42 רעשים עוצמתיים ורעשי משנה.