חגיגה צהובה: מכבי גברה 0:5 על הפועל בדרבי התל אביבי

המהומות בבלומפילד שהביאו לדחיית המשחק בחצי שעה לא מנעו מהצהובים שהזדקקו למחצית אחת בלבד על מנת להביס את היריבה העירונית ולשמור על רצף של 3440 ימים ללא הפסד בדרבי של העיר העברית הראשונה. דור פרץ הצטיין עם צמד (22', 34'), דן ביטון הוסיף שער משלו בדקה ה-40, זהבי חתם את התוצאה עם שער (53') שעשה עבורו היסטוריה אישית תורג'מן (90) חתם את תוצאת המשחק עם השער החמישי והמהדהד של הצהובים

ערן זהבי במדי מכבי תל אביב
ערן זהבי במדי מכבי תל אביב | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

למרות 120 עצורים במהומות הענק בשעות שלפני פתיחת המשחק ופשיטת המשטרה על מחסן האולטראס של הפועל ת"א בו נתפסה כמות אמל"ח גדולה, באצטדיון בלומפילד הערב (שלישי) שוחק הדרבי התל אביבי בין הפועל למכבי, במסגרתו ניצחו הצהובים 0:5 מצמד שערים של דור פרץ, שער של דן ביטון והכיבוש ה-12 של ערן זהבי במפגשי הדרבי שהפך אות לגדול כובשי השערים בדרבי, כאשר גם דור תורג'מן הצעיר הוסיף שער משלו בדקה ה-90. הצהובים לקחו כאמור את מלוא הנקודות בקלות ורשמו 3440 דקות ללא הפסד בדרבי העירוני.

בפתיחת המשחק החבורה של מייקל ולקאניס נראתה טוב ובחנה את שוערה של מכבי ת"א רועי משפטי מספר פעמים, אך לאחר 10 דקות הצהובים השתלטו על המשחק, החלו ללחוץ את האדומים ובדקה ה-22 הקבוצה האורחת חגגה ראשונה עם שער של דור פרץ. 11 דקות לאחר מכן, פעולה אישית נהדרת מצד שחקנה של מכבי ת"א מילסון הסתיימה בשער נוסף של פרץ שקבע 0:2 אחרי 34 דקות.

שש דקות לאחר מכן, האדומים כבר נראו רע מאוד והסתגרו לאחור, אך דן ביטון הצליח למצוא את הרשת בפעם השלישית לאחר בישול שקיבל מערן זהבי, וקבע 0:3 מהדהד לפני שריקת המחצית לעיני האוהדים האדומים. בדקה ה-53 פעולה מילסון מסר נהדר לערן זהבי, שכבש את הרביעי של הצהובים, הפך לגדול כובשי הדרבי בכל הזמנים עם 12 שערים במדים של שתי הקבוצות יחדיו. דור תורג'מן הצעיר שהחליף את זהבי, כבש את החמישי וחתם את תוצאת המשחק עבור הקבוצה הצהובה מתל אביב.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309262047' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_yj6i89cv' duration='14']

עוד לפני המשחק שוטרי מרחב איילון פשטו על מחסן התארגנות של חוג אוהדי האולטראס של קבוצת הפועל ת"א, שעות לפני פתיחת הדרבי התל אביבי בין מכבי להפועל. בפשיטה נתפסו כלי תקיפה רבים וביניהם 4 אקדחי זיקוקים, 2 בקבוקי תבערה ומעל ל-100 אבוקות בנוסף למוטות ברזל ואלות. המשחק עצמו, עבר בשקט יחסי ומעבר לזיקוקים ואבוקות שהודלקו מיציעי מכבי ת"א, לא נרשמו אירועים חריגים בניצחון 0:5 של הצהובים על האדומים בקרב על העיר תל אביב.

אמצעי לחימה שנתפסו במחסנם של אוהדי הפועל תל אביב
אמצעי לחימה שנתפסו במחסנם של אוהדי הפועל תל אביב | צילום: דוברות המשטרה
בקבוקי התבערה שנתפסו אצל אוהדי הפועל תל אביב
בקבוקי התבערה שנתפסו אצל אוהדי הפועל תל אביב | צילום: דוברות המשטרה

לאחר הפשיטה ותפיסת האמל"ח, פרצה מהומת ענק בכניסה לאצטדיון בלומפילד, שבמהלכה רשמו אירועי אלימות רבים בין משטרה לאוהדים, ובמסגרתם נעצרו עד כה כ-120 אוהדים, מה שהביא את המשטרה יחד עם הקבוצות, להחליט על דחיית שריקת הפתיחה. בעקבות מעצרם של אנשי האולטראס של הפועל ת"א, ארגון האוהדים החליט להחרים את המשחק וקרא לאוהדים רבים לעזוב את האצטדיון במחאה.

בעקבות האירועים הקשים, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ייפגש מחר עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. הפגישה נקבעה עוד קודם לדרבי התל אביב , אך בשל אירועי הדרבי הערב ידונו השניים גם על האירועים הערב בבלומפילד .