הישג ענק: מדליית כסף למרתוניסט הישראלי מארו טפרי באליפות העולם

הנבחרת בכחול לבן ממשיכה לרשום הישגים חסרי תקדים באליפות העולם באתלטיקה, והיום הגיע תורו של המרתוניסט מארו טפרי בן ה-31 לסיים במקום השני בריצת המרתון במסגרת האליפות לאחר פוטו פיניש, ולקבוע הישג חסר תקדים לענף האתלטיקה הישראלי

זמן צפייה: 04:23

הישראלים ממשיכים להבריק באליפות העולם באתלטיקה. רץ המרתון מארו טפרי סיים היום (ראשון) את ריצת המרתון לגברים באליפות העולם בבודפשט עם המקום השני וקטף את מדליית הכסף - הישג חסר תקדים לספורט והאתלטיקה בישראל והמדליה הראשונה אי פעם בריצת המרתון לגברים עבור הנבחרת בכחול לבן.

בסיום הריצה, אמר סגן אלוף העולם הטרי טפרי: "אני כל כך מתרגש ושמח ומאושר לייצג את המדינה שלי בבמה גדולה. הבאתי כבוד לעצמי למשפחה ולמדינת ישראל. בספרינט שנתתי בסוף החלטתי שאני מתאבד על זה ומנסה לתפוס אותו, בסוף זה גם הצליח. היינו שישה או שבעה לקראת הסוף והבנתי שאפשר להשיג שם משהו. רציתי לשמור על עצמי לקראת הסוף אחרי שנכנסתי לטופ 10 ואני שמח שזה עבד".

מארו טפרי והמרתוניסטית לונה צ'מטאי סלפטר בסיום מרתון הגברים
מארו טפרי והמרתוניסטית לונה צ'מטאי סלפטר בסיום מרתון הגברים | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

"אי אפשר לדעת מה יהיה בפריז, אבל מעכשיו נתרכז בזה. בינתיים עוד לא קלטתי את ההישג הזה אז נראה בהמשך", סיכם טפרי בהתרגשות את המדליה המדהימה שהשיג. נשיא המדינה יצחק הרצוג התקשר לברך את המרתוניסט הישראלי ואמר לו: "אנחנו מאוד מאוד גאים בך וכל העם גאה בך, עלה והצלח, ההישג שלך יוצא דופן".

טפרי (31) החזיק 6 פעמים בעברו בשיא מרתון ישראל והתחרה בשתי אולימפיאדות. באליפות העולם הקודמת סיים במקום ה-11 שהיה הישג השיא באותו זמן לריצת מרתון על ידי ישראלי.

מארו טפרי, סגן אלוף אירופה בריצת מרתון
מארו טפרי, סגן אלוף אירופה בריצת מרתון

להישג של טפרי קדמה נבחרת ההתעמלות האומנותית שזכתה בתואר אלופת העולם בקרב רב הקבוצתי, בנוסף לדריה אטמנוב, מתעמלת הנבחרת, שזכתה בקרב רב האישי במדליית הארד והמרתוניסטית לונה צ'מטאי סלפטר שסיימה במקום הרביעי בריצת המרתון לנשים. עוד לפני פתיחת אליפות העולם באתלטיקה, גם בגלישת הרוח ישראל רשמה הישג מדהים כששחר טיבי קטפה את המקום הראשון וקטי ספיצ'קוב את המקום השני באליפות העולם בגלישת רוח.