פריסה דיגיטלית: הכירו את רכזי הרשת - והיוטובר של צה"ל

בשנים האחרונות צה"ל חולש על כל המרחב הדיגיטלי ומפעיל מערך חיילי יחידה דיגיטלית, שמתאימים את השפה לכל פלטפורמה. "זה יכול להיות מוזר להרבה אנשים - אבל אנחנו רוצים להיות חלק מהשגרה"

זמן צפייה: 13:52

בשנים האחרונות צה"ל התפרס על כל המרחב הדיגיטלי: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר - ולאחרונה אפילו בטיקטוק. כל זירה כזאת עם שפה ייחודית משלה בהתאם לקהל היעד. "זה יכול להיות מוזר להרבה אנשים, אבל כשאני בתוך המערכת - מבחינתי זה חובה. החיילים מנהלים אינסטגרם, זה חלק מהשגרה שלהם. אנחנו רוצים להיות חלק מהשגרה שלהם - ככה אנחנו עושים את זה", סיפרה רעות ספיר, רכזת רשת.

ספיר אחראית על תפעול חשבון האינסטגרם של צה"ל, ורועי ידין משרת בצה"ל בתור יוטובר צבאי. "אנחנו צריכים לספר את הסיפור של צה"ל, להראות לבני נוער שעומדים להתגייס מה קורה בצה"ל", אמר ידין.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זה רק אני, הפאוץ' והצבא של ישראל: נועה קירל התגייסה לצה"ל

תחקיר משותף של צה"ל והפלס': השוטר מג'נין זוהה בטעות כמחבל

לאחר שרקטה נורתה לעבר שטח פתוח בעוטף: צה"ל תקף ברצועה

סא''ל מרב סטולר, ראש ענף הפקה ומדיה
סא''ל מרב סטולר, ראש ענף הפקה ומדיה | צילום: החדשות 13

"זה לא טריוואלי, כשאני התגייסתי לפני 20 שנים בערך, למדנו איך לעשות כתבה לטלויזיה ולעיתון. היום צריך ללמוד איך לעשות פוסט לפייסבוק לעומת האינסטגרם", הסבירה סא"ל מרב סטולר, ראש ענף הפקה ומדיה בדובר צה"ל. "לפני כמה שנים הבנו שאם אנחנו רוצים להיות בשדה התקשורתי העכשווי, אנחנו חייבים להיכנס לרשתות החברתיות. האנשים שמעניין אותם מה קורה בצבא נמצאים ברשתות החברתיות, וככה הם צורכים את החדשות שלהם. אם לא נהיה שם, אנחנו כאילו מדברים אל האוויר", הסבירה.

ממש השבוע זכינו לראות את מנגנון היח"צ הצה"לי בפעולה. בתל השומר, התייצבה הזמרת הצעירה נועה קירל למבצע גיוס מתוקשר, שהתגייסה למסלול טאלנט. "זה לא גיוס קלאסי, אבל ידעתי את זה מראש, חשוב לי לשמש דוגמה לעוד נעירם ונערות להתגייס", אמרה קירל ביום החיול.

אז אפשר לראות שבצה"ל 2020 מבינים שלא די בכך שכוחוניתו נערכים מול האויב מצפון ומדרום, הם חייבים לשמור על כוונות שיא גם ברשת.