"חיים את החלום": הזוגות הצעירים שהעבירו את חייהם לנגב

כמה ישראלים מאסו בחיי העיר הגדולה - והחליטו לרדת דרומה. יש סיבות מגוונות להחלטה: ציונות, פרנסה, אבל גם הטבע המדברי והאנשים. "חיפשתי מקום שנעים לחיות בו - רציתי לצאת מהמרכז, נמאס"

זמן צפייה: 07:37

יש צעירים, שמאסו בחיי העיר הגדולה והחליטו לרדת דרומה, לנגב. אולי לממש את הצוואה של בן גוריון, אולי כי יש משהו ממגנט בטבע הדרומי. הם מתפרנסים מתיירות, אוכל והקמת יקב. המון סיבות יש לעבור לדרום, אבל דבר אחד משותף יש לכל מי שעבר לפה - התאהבות בשטח, באוויר, ובאנשים. הזוגות האלה הם אולי הגשמת החלום הוותיק של בן גוריון.

כך, בין הרים וגבעות, בלב המדבר הצחיח, שוכנת המועצה המקומית ירוחם ובה גסטהאוס. בית ההארחה הזה, "דה וייט היל", הוא הבייבי הירוחמי של אבישי ואילנה, לכאורה באמצע שום מקום. השניים האלה, כמו ישראלים רבים אחרים בשנים האחרונות, החליטו להתרחק קצת מההמולה הצפופה של המרכז ולפתוח את העסק שלהם בדרום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אתם רוצים שאמות?": מהומה בעת פינוי מבודדים בין מלונות • צפו

בנק ישראל מעריך: עלות הסגר השלישי – 2.5 מיליארד שקלים לשבוע

"מאמינים שאנו מייצרים שינוי מהותי": סיפור ההצלחה של "וויקס"

הזוגות שהעבירו את חייהם לנגב
הזוגות שהעבירו את חייהם לנגב | צילום: חדשות 13

דוד פינטו ואשתו טניה, זוג צעיר מתל אביב, נטעו באדמה המדברית 87 דונם של גפנים. "יש לנו ענבי יין. בהמשך אנחנו גם מקימים יקב", הסביר דוד. "מסתבר שהנגב הוא מקום שאפשר לגדל בו ענבים. תאמין או לא, לפני אלפיים שנה הביזנטים כבר גידלו פה ענבים בכל הוואדיות שאתה רואה באזור, אז זה לא משהו שהמצאנו אותו". לדברי טניה, "כמה שאנחנו נהנים מתל אביב ונמשיך ליהנות ממנה - זה רק שעה וחצי נסיעה".

בני הזוג יעלי וארנון כרמי גרו עד לפני ארבע שנים וחצי בהרצליה, שם היה להם עסק למשלוחי מזון מוכן, ואז הם עברו למצפה רמון, שם הם הקימו את המסעדה הטבעונית שלהם, "מאונה". "מבחינתי זה פחות ציונות. לא באתי ליישב את הנגב", אמר ארנון. "חיפשתי מקום שנעים לי בו לחיות. "חיפשנו לצאת מהמרכז - נמאס". יעלי אף הוסיפה: "אני חיה את החלום".