הרב הראשי: "ניצלנו בזכות הרמטכ"ל? בזכות בני הישיבות"

הרב יצחק יוסף עורר סערה נוספת, כאשר במהלך שיעורו השבועי הוא התייחס לירי הטילים לעבר ישראל במתקפה האיראנית, וטען כי המדינה לא ניצלה מהירי "בזכות הרמטכ"ל" - אלא "בזכות בני הישיבות, שהם יושבים ועוסקים בתורה"

זמן צפייה: 00:43

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף עורר אמש (שבת) סערה נוספת, כאשר במהלך שיעורו השבועי הוא התייחס לירי הטילים לעבר ישראל במתקפה האיראנית, וטען כי המדינה לא ניצלה מהירי "בזכות הרמטכ"ל" - אלא בזכות בני הישיבות.

"13 אלף טילים זרקו על המדינה שלנו, ברוך השם איזה ניסים ונפלאות שהיו לנו", אמר הרב יוסף, "בזכות מה זה? בזכות מי? בזכות הרמטכ"ל? זה בזכות בני התורה, בזכות בני הישיבות, שהם יושבים ועוסקים בתורה".

הרב יוסף, שלפני כחודש וחצי איים כזכור בעזיבה המונית של הארץ על רקע חוק הגיוס, צפוי לקבל בקרוב פרס ישראל בספרות תורנית ומשפט עברי.

הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף
הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הסערה הקודמת שעורר הרב החלה כאשר ברקע הקרב על חוק הגיוס אמר בשיעורו השבועי: "יכריחו אותנו ללכת לצבא? ניסע כולנו לחו"ל". הוא הוסיף: "כל החילונים האלה צריכים להבין שבלי התורה – לא תהיה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח בבוקר שמחת תורה. במשך כמה שעות באו ושחטו... איפה היה הצבא? הוא מצליח רק בזכות בני התורה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "חרפה ועלבון ללוחמי צה"ל המחרפים נפשם להגנת המדינה. הרב יוסף הוא עובד מדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה. מי שישתמט מצה"ל, לא יקבל אגורה ממדינת ישראל". גם בקואליציה יצאו נגד דברי הרב, וח"כ שמחה רוטמן אמר: "בימים בהם אנו קוברים קדושי עליון, ששילבו בחייהם ובמותם תורה וצבא, לא ניתן לשמוע גדול בתורה שמדבר על עזיבת ארץ ישראל".