יום כיפור: זמני כניסת ויציאת הצום, תחזית ותח"צ • כל הפרטים

מיליוני יהודים יחלו את הצום בשעות הערב. מזג האוויר במהלך היום יהיה מעונן חלקית ומחר ימשיך להיות חם מהממוצע העונתי. רכבת ישראל וחברות האוטובוסים סיימו את פעילותן בשעות הצהריים

זמן צפייה: 01:08

יום הכיפורים תש"ף: מיליוני יהודים בארץ ובעולם יחלו הערב (שלישי) את צום יום הכיפורים, היום הקדוש ביותר בלוח השנה העברי. מזג האוויר במהלך היום יהיה מעונן חלקית, תורגש הכבדה בחום בעיקר באזור פנים הארץ. מחר תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אולם ימשיך להיות חם מהממוצע העונתי, עם עומסי חום בינוניים ברוב חלקי הארץ.

זמני כניסת ויציאת הצום ברחבי הארץ: הצום יתחיל בירושלים בשעה 17:40, בתל אביב ב-17:56, בחיפה ובאילת ב-17:48 ובבאר שבע ב-17:58. הצום יסתיים למחרת בירושלים בשעה 18:50, בתל אביב, באר שבע ובאילת ב-18:52, ובחיפה בשעה 18:51.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דוח המודיעין ערב מלחמת יום הכיפורים: "הסיכוי לתקיפה – נמוך"

"המצב חמור מאוד": דיוני המטכ"ל במלחמת יום הכיפורים נחשפים

"מתכוננים חודש מראש": חנויות האופניים עמוסות לפני יום כיפור

יום כיפור
יום כיפור | צילום: רויטרס

תחבורה ציבורית

רכבת: רכבת ישראל פעלה בלוח זמנים ייעודי עד השעה 13:00. תנועת הרכבת בין תחנות תל אביב סבידור ולוד פעלה במתכונת של רכבת בשעה לשני הכיוונים. בשעה 11:19 יצאה הרכבת האחרונה מלוד, וב-12:28 יצאה הרכבת האחרונה מתל אביב מרכז.

תנועת הרכבות בין תחנות תל אביב סבידור ונתב”ג פעלה גם היא באותה המתכונת. הרכבת האחרונה יצאה מתל אביב מרכז בשעה 11:58, וממודיעין בשעה 11:32.

מחר תיפסק כל תנועת הרכבת למעט הרכבת המהירה מנהריה לנתב"ג ב-23:13, וכן הרכבת מבאר שבע מרכז לתל אביב ההגנה ב-23:51.

אוטובוסים: אגד הפסיקה את פעילות הקווים הבין-עירוניים בהדרגה בין השעות 13:30 ו-15:00. הקווים העירוניים סיימו את פעילותם בין השעות 14:00 ל-15:00. פעילות האוטובוסים תתחדש במוצאי יום כיפור מהשעה 20:30.

יום כיפור בירושלים
יום כיפור בירושלים | צילום: רויטרס (ארכיון)

נתב"ג: ההמראה האחרונה מישראל הייתה טיסה לרומא של חברת "אלאיטליה" ב-13:35, והנחיתה האחרונה אירעה באותה השעה - טיסה מסופיה של חברת "אל על". מחר תמריא הטיסה הראשונה לאחר הצום לשדה התעופה רמון - טיסה של "ארקיע". כמו כן, הנחיתה הראשונה בתום יום הכיפורים תהיה מאמסטרדם בשעה 22:30, של "טרנסאוויה".

מסופי הגבול היבשתיים: המסופים יהיו סגורים למטען. מסוף אלנבי נסגר בשעה 11:00, יצחק רבין ונהר הירדן נסגרו ב-12:00 ואילו מסוף מנחם בגין נסגר ב-13:00.

משטרת ישראל תתגבר כוחות שיטור, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים ברחבי ירושלים על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון של אלפי האנשים שיגיעו לרחבת הכותל.

גם במד"א נערכים בכוננות גבוהה, כאשר התחנות מתוגברות בחובשים ופאראמדיקים. כונני מד"א בבתים ובבתי הכנסת ישהו עם ציוד רפואי מציל חיים. בכל צורך רפואי יש לפנות למוקד 101 של מד"א באמצעות קו החרום 101 או באמצעות אפליקציית "מד"א שלי", שתזהה מידיית את מיקומו של המתקשר ותאפשר לקצר את זמני התגובה. במד"א פונים לציבור לאפשר לאמבולנסים, לניידות לטיפול נמרץ, לאופנועי מד"א ולרכבי הבימבולנס הנוסעים בנסיעת חירום תנועה חופשית ללא הפרעה.