יפן: אזרח ישראלי שהואשם בהברחת סמים מת במעצר

אמנון חנוך טננבאום, ששהה במעצר במדינה כשנתיים - נפטר. למרות שסבל ממצב רפואי מורכב, הגורמים במתקן הכליאה ובית המשפט המקומי סירבו לבקשתו לצאת לטובת טיפול רפואי. עורך דינו טוען: "הוא חף מפשע. זה היה לא אנושי"

אמנון חנוך טננבאום (ימין) ועורך דינו
אמנון חנוך טננבאום (מימין) ועורך דינו | צילום: מתוך טוויטר

אמנון חנוך טננבאום, אזרח ישראל בן 60 ששהה במעצר ביפן החל משנת 2020 בגין סחר בסמים, נפטר אתמול. כך מסר היום (רביעי) עורך דינו לעיתון המקומי "JapamTimes". לפי הפרסום, הגורמים במתקן הכליאה בו שהה כמו גם בית המשפט המקומי ביוקוהמה סירבו לבקשתו של טננבאום לצאת מהמתקן לטובת טיפול רפואי. זאת, למרות שסבל ממצב רפואי מורכב.

בניגוד לטענותיו של עורך דינו, בבית המשפט ביוקוהמה טענו כי טננבאום נמצא שוכב על מיטתו בתא בודד "כשרצועת שיער אלסטית מתוחה מתחת לסנטרו עד לחלק העליון של ראשו" - מה שעשוי לרמז על כך שייתכן והוא שם קץ לחייו. עורך דינו, טקאשי טקאנו, טען כי טננבואם עבר ניתוח לב בישראל, כחודש לפני שהמשטרה היפנית עצרה אותו בחשד להברחת כמות גדולה של חומרים ממריצים שאינם חוקיים, אי אז בחודש נובמבר 2020.

מתקן כליאה ביוקוהמה (אילוסטרציה)
מתקן כליאה ביוקוהמה (אילוסטרציה)

יצוין כי מיד לאחר מעצרו, טננבאום החל להתלונן בפני גורמי מתקן הכליאה על בריאותו הלקויה, אם כי פניותיו ובקשותיו, שהועברו גם למשטרת המחוז - נדחו על הסף. בחודש שעבר, טננבאום ביקש פעם נוספת לצאת לטובת קבלת טיפול רפואי, וגם בקשתו הזו - נדחתה.

בתקופת מעצרו, בית המשפט היפני אסר על טננבאום לראות איש מלבד עורך דינו, מה שלטענתו של עורך דינו - "הוסיף למצוקתו הנפשית של מרשי, שהוא חף מפשע". טקאנו הוסיף: "ביקשתי לשחרר את טננבאום מהמעצר, במקביל לבקשתי לאפשר לו לבצע בדיקות שיוכיחו כי מצבו החמיר, אך הבקשה לא נענתה. זה היה לא אנושי". בית המשפט המקומי סירב להתייחס לטענותיו של עורך הדין.