"סוטים": יגאל לוינשטיין בהתבטאויות קשות נוספות

פרסום ראשון: ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין חזר על דבריו וכינה שוב את חברי הקהילה 'סוטים'. האזינו

ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, שוב מחולל סערה: במפגש שערך לאחרונה עם רבנים - ובהם גם הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, הוא שב וביטא את עמדתו על קהילת הלה"טבים - זאת לאחר הנאום מעורר המחלוקת שנשא לפני כחצי שנה, שכונה "נאום הסוטים", בו כינה הומואים ולסביות "סוטים" - כך נודע לראשונה לחדשות 2.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

את הדברים אמר הרב לוינשטיין במפגש משותף עם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, הרב צבי טאו והרב דב ליאור - הרבנים שמסמלים את הקו החרד"לי התקיף נגד סוגיית השירות המשותף בצה"ל.
הרב לוינשטיין דיבר בכנס וסיפר סיפור על קורס יהדות בצבא שבו שניים מקהילת הלהט"ב הם המדריכים והוא חוזר על הביטוי "סוטים" ככל הנראה במתכוון. כך הוא מתועד אומר מתוך שיעור שהעביר בישיבה:

"בשבוע יהדות מספר לי בחור שנמצא שם אחרי שנה וחצי וכמה שבועות מי היו המדריכים שהיו איתם שבוע שלם בבסיס ולימדו אותם יהדות - זוג סוטים שחי ביחד ומדריכים יהדות. ועוד מדריך שחי לבד ויש לו שני ילדים", אמר הרב לוינשטיין. הוא שב ומכנה את חברי הקהילה "סוטים", זאת לאחר שהתנצל בפני משרד הביטחון על דבריו בקיץ האחרון כדי שימשיך לתקצב את המכינה בעלי.

נאום הסוטים: דבריו של הרב שחוללו סערה

"אמרתי שיש דברים שהם קו אדום ואני לא מוכן לדון בהם", הוא סיפר לקהל שומעיו בחודש יולי האחרון, כשמתח ביקורת על הומואים ולסביות ועל שילובם בצה"ל. "במסגרת הפלורליזם מחנכים את החיילים ואת הקצינים ליחס למה שהוא קרא להם 'גאים' אני לא מעיז לקרוא לזה כך... 'סוטים' אני קורא להם", הוא פתח את הדיון בנושא.

"יש פה תנועה מטורפת שפשוט אנשים איבדו את הנורמליות של החיים", הוסיף לוינשטיין, "והקבוצה הזאת מטריפה מדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעז לפתוח את הפה לצפצף".

"בבה"ד 1, יש הרצאות של 'סוטים', אנחנו לפני שנה הצלחנו להפסיק עם זה, אמרנו שזאת פגיעה בזכויות הפרט של הדתיים", הוא טען. "אבל הנושא לא יורד מסדר היום, היו גם סרטים סביב העניין, היו חיילים שיצאו מהסרטים שהציגו את אורחות חייהם של 'הסוטים' ונשפטו".