מיאה בעדות ראשונה מהשבי: "הכלבה עזרה לי - היא התמיכה הנפשית שלי"

בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, מיאה סיפרה על חטיפתה והשהייה בשבי עם כלבתה בלה - אותה היא החביאה מתחת למעילה ברגע החטיפה. לדברי מיאה, המחבלים גילו שהכלבה אינה בובה רק כשהם הגיעו למנהרות בעזה ונאלצו לטפס על סולם. מיאה יכלה להמשיך ולהחזיק בבלה משום שהיא כלבה שקטה שלא נובחת - ולא סיכנה אותם בחשיפת מיקומם

זמן צפייה: 03:06

מיאה ליימברג בת ה-17, ששוחררה משבי חמאס לאחר 53 ימים, מדברת לראשונה היום (רביעי) על השבי, בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס. מיאה הפתיעה רבים כאשר נראתה אוחזת בכלבתה בלה בעת רגע העברתה ושאר החטופים מידי מחבלי חמאס לידי הצלב האדום, כאשר התגלה כי כלבתה שהתה איתה בשבי, על אף שמשפחתה חשדה שהכלבה ברחה או נפגעה במהלך מתקפת מחבלי חמאס על קיבוץ ניר יצחק בשבת השחורה, משם נחטפה מיאה עם משפחתה.

מיאה סיפרה בריאיון: "זה היה מסע לא קטן עבור שתינו. קודם כל, למזלי, בלה שונה מכל שאר הכלבים הקטנים שאני אישית מכירה. היא די שקטה אלא אם כן כשהיא משחקת או משתגעת. אז המחבלים כלל לא שמו לב אליה בהתחלה."

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2312062043' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד חדש: חטיפתה של מיאה ליימברג' poster='' kid='1_41otrdfb' duration='11']

מיאה הוסיפה: "היה קשה כי כל המסע איתה לתוך עזה היה קשה משום שמדובר בעוד ארבעה קילו לסחוב איתי. האכלנו אתה במה שאנחנו אכלנו - שאריות מזון שנשארו. היא הסתובבה במקום שבו הוחזקנו והיינו חייבים לוודא שהיא לא תתחיל לחקור יותר מדי. בסך הכל, היא עזרה לי מאוד, היא שמרה אותי עסוקה, היא הייתה יותר תמיכה נפשית. אני כל כך שמחה שהצלחתי לעשות איתה את המסע הזה".

מיאה ליימברג בדרך לישראל עם הכלבה שלה בלה
מיאה ליימברג בדרך לישראל עם הכלבה שלה בלה

אבא של מיאה, משה ליימברג, אמר: "הבת שלי חששה שיקרה משהו לכלבה אם היא תשאיר אותה מאחור. מיאה הכניסה את בלה מתחת למעיל הפיג'מה שלה כשהם וכנסו לרכבת בעת החטיפה שלהן מהקיבוץ. לקחו אותן למנהרות, הם עברו את המנהרות לתוך עזה והכלבה הייתה איתה כל הזמן. כשהן יצאו מהמנהרה, הן היו צריכות לטפס במעלה הסולם, ואז מחבלי חמאס שמו לב שמה שמיאה החזיקה לא הייתה בובה, אלא כלב חי ונושם".

גבריאלה ומיאה ליימברג
גבריאלה ומיאה ליימברג | צילום: לע״מ

משה הוסיף: "נוצר ויכוח והוחלט שהם נותנים לה להחזיק את הכלבה במקום להשאיר אותה מאחור בכלוב ציפורים, וכך היא שמרה את עליה. בלה לא נבחה אז היא לא איימה על המחבלים. מיאה דאגה שבלה תעשה את צרכיה בחלק מסוים של הבית שבו הן הוחזקו והם ניקו לאחר מכן, כך שלא היה ריח או שאריות כלשהן ושמרו עליה כל הזמן איתן".