עקב הטענות על תקיפה מינית: יו"ר זק"א מוותר על קבלת פרס ישראל

פרסום ראשון: לאחר שנחשפו עדויות לפיהן יהודה משי זהב תקף וניצל מינית - יו"ר זק"א החליט לוותר על הפרס שאותו אמור היה לקבל ביום העצמאות; משי זהב: "לוקח פסק זמן מתפקידי עד להסרת העננה"

זמן צפייה: 00:49

פרסום ראשון: יו"ר זק"א יהודה משי זהב החליט לוותר על קבלת פרס ישראל, זאת בעקבות הטענות שנחשפו אמש באתר "הארץ", בהן הואשם משי זהב בתקיפה וניצול מיני של נערים ונשים. מוקדם יותר היום פורסם בחדשות 13 כי המשטרה פתחה בבדיקת הטענות

בתוך כך, משי זהב הודיע כי הוא לוקח פסק זמן מתפקידו כיו"ר ארגון זק"א, ובמכתב שהוציא לכלל המתנדבים, כתב: "הסיטואציה אליה נקלעתי מחייבת אותי בכורח הנסיבות ליטול פסק זמן מתפקידי בארגון עד להסרת העננה".

שר החינוך יואב גלנט ויו''ר זק''א יהודה משי זהב
שר החינוך יואב גלנט ויו''ר זק''א יהודה משי זהב | צילום: עודד קרני, לע''מ

מטעם דוברות זק"א נמסר: "הנהלת הארגון, חבריו ומתנדביו קיבלו בהלם ותדהמה את העדויות שפורסמו. הנהלת הארגון סומכת על רשויות החקירה הרשמיות שיבחנו באופן המקצועי ביותר את הדברים שדורשים בדיקה. הארגון שפועל בהתנדבות כבר 32 שנה למען זיהוי קורבנות טרור, תאונות דרכים ואסונות בארץ ובעולם, הפך לסמל לאחדות העם וקירוב הלבבות. האפודים הצהובים והסרבלים הלבנים מחברים בין דתיים וחילוניים, ישראלים מכל חלקי הארץ שפועלים ביחד למטרה אחת – חסד של אמת. שליחותה של זק"א חזקה מכל שיקול או בעל תפקיד, והארגון ימשיך לבצע את מלאכתו למען אזרחי ישראל במסירות ונאמנות".

כאמור, אמש הביא אתר "הארץ" עדויות מפיהם של שישה בני אדם, אשר טוענים כי יו"ר זק"א תקף וניצל אותם מינית במשך שנים.  אחת מהעדויות היא של צ', צעירה מבית חרדי שהייתה במצוקה כלכלית. על פי התחקיר של אהרן רבינוביץ ושירה אלק, משי זהב הציע לה סיוע כלכלי, ואז לכאורה הפשיט אותה בכוח וכפה את עצמו עליה.

"הוא הפשיט את הבגדים שלי בכוח", טענה צ'. בהמשך, כך נכתב, "היא הפצירה בו להפסיק, אך הוא לא חדל. היא ניסתה לחמוק מגופו, אך לא הצליחה. הוא הצמיד אותה בכוח לספה וכפה את עצמו עליה. 'אם תדברי', הזהיר אותה לאחר מכן, 'ג'יפ של זק"א ידרוס אותך'".

יו''ר זק''א יהודה משי זהב
יו''ר זק''א יהודה משי זהב

שר הביטחון בני גנץ התייחס לפרשה בריאיון לרדיו חיפה, ואמר: "זה תחקיר קשה. אני מאמין בבני אדם. אני מבין שמשי זהב מכחיש, מדובר באדם רב זכויות". על העובדה שמשי זהב, כזכור, נבחר לקבל את פרס ישראל על מפעל חיים, אמר גנץ: "נצטרך לברר את זה ולהחליט לגבי העניין".

גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי התייחסה לתחקיר, וקראה לשר החינוך "להשהות לאלתר את הענקת פרס ישראל למשי זהב עד לסיום חקירת המשטרה בנושא", כלשונה. "אלו עדויות קשות ומזעזעות", כתבב מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה. "אני מאמינה לנפגעות ונפגעים שחשפו את הפגיעה בהןם באומץ רב".