יהודה בן ה-8 נהרג באסון בנחל דוד: "שבר גדול שנפער בלב"

יהודה לוי, מהיישוב הקהילתי חמדת שבצפון הבקעה, נהרג סמוך לעין גדי בעקבות מפולת סלעים. בבקעת הירדן אבלים על הטרגדיה, ובהודעת המועצה נכתב: "היה ילד מאיר, את פניו עיטר חיוך תמיד. איזו שמחה פלאית שנדפה ממנו והשפיעה על כל סביבתו"

Screenshot 2023 08 25 140259
יהודה לוי בן ה-8 שנהרג במפולת הסלעים בנחל דוד | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יממה לאחר האסון בנחל דוד, במועצת בקעת הירדן אבלים היום (שישי) על מותו של יהודה לוי בן ה-8, שנהרג ממפולת הסלעים. יהודה היה תושב היישוב הקהילתי חמדת שבצפון הבקעה, בנם של משה ורחלי ואח לנעה, הדסה, רות ושירה הגדולות ממנו. "ברגע אחד נגדעו תום, חיוך ושובבות ילדית יפהפייה", נכתב בהודעת המוצעה.

הלווייתו של יהודה התקיימה אמש בגבעת סלעית. בהודעת המועצה נכתב: "יהודה, בן הזקונים, היה ילד מאיר, את פניו עיטר חיוך תמיד. איזו שמחה פלאית שנדפה ממנו והשפיעה על כל סביבתו. ילד, אדם בראשית דרכו, שהיה חבר טוב לכל חבריו ביישוב, קטנים וגדולים".

"אהב לשחק כדורגל ולבנות 'מחנות' עם חבריו בצחוק מתגלגל ברחבי היישוב. בו בזמן התמיד ללמוד עם אביו תורה בקביעות, להגיע לתפילות בבית הכנסת ולשיר בקול זך את זמירות השבת. את תפקיד הלוי נטל על עצמו כבר בגיל צעיר, ושש ליטול את ידי הכוהנים לפני ברכתם את הקהל".

זירת האסון בנחל דוד
זירת האסון בנחל דוד | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יהודה תואר כמי ש"הכיל בתוכו איזה חום, קרבה ואהבה שהוטמנו בו וציפו לגדול ולפרוץ אל המעגלים הרחבים של העולם בבגרותו". אחיותיו הגדולות ספדו לו וסיפרו "על הצחוק המתגלגל שהיה מצחיק אותן עד כאב, על השמחה שהביא בשובבותו ובאהבתו הבלתי אמצעית, המתפרצת. ועל השבר הגדול שנפער בלב המשפחה עם לכתו".

"יהודה, אור יקרות, הוא אחד מאתנו שהלך מעמנו, ולא יאיר עוד את שבילי היישוב בחיוכו הכובש. אבל את מורשת החיבור, אהבת התורה ואהבת האדם הטהורה שהייתה בו כולנו נזכור ונממש. יהי זכרו הטהור ברוך".

זירת האסון בנחל דוד
זירת האסון בנחל דוד | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מלבד יהודה, עוד שמונה בני אדם נפצעו - כולם בני משפחות עם ילדים שהגיעו לבילוי של סוף אוגוסט. צוותי חילוץ של יחידה 669 בחיל האוויר, יחידות החילוץ ומד"א פינו את הפצועים לבתי חולים ברחבי הארץ. השמורה נסגרה למטיילים עד שיתבררו נסיבות האסון.

אמו ואחותו של יהודה לוי נפצעו קל ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הן שוחררו לביתן כעבור זמן קצר. השרה להגנת הסביבה עידית סילמן הורתה להקים ועדת בדיקה לאסון.

אזור האסון בעין גדי
אזור האסון בנחל דוד | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אמש פורסם בחדשות 13 כי במשטרה החלו לגבות עדויות ראשוניות מאנשים שנכחו בזירת האירוע, אך אמרו כי לפי שעה הם "לא מזהים רשלנות". במשטרה בודקים אם בוצעו עבודות במקום והאם תוואי השטח שונה. מתחקיר ראשוני עלה כי הסלעים הידרדרו אל מעבר לרשת הביטחון שאמורה למנוע זאת. מפקד מחוז נגב במשטרה הורה לסגור את נחל דוד ונחל ערוגות עד הודעה חדשה.

סגן מפקד מרחב נגב במשטרה, ניצב-משנה אייל אזולאי, אמר: "האירוע הזה הוא מאוד חריג והביא תוצאה קשה. אנחנו מרכזים מאמץ בניסיון להבין האם ניתן היה למנוע את האירוע. הוצאנו הודעה על סגירת ערוץ נחל דוד ונחל ערוגות. נמנע כניסת מטיילים עד שתנוח דעתנו ונדע שהמקום בטוח. ככל שנבין שיש רשלנות מצד גורם כלשהו נפתח בחקירה. כפי שאנחנו מבינים כעת מדובר בתופעת טבע עם תוצאות קשות מאוד".

אחד מהפצועים במצב קל, לביא בן ה-5, שחזר את האירוע מבית החולים וסיפר על אחותו הקטנה שנפצעה באורח בינוני: "הגענו למפל ונפלה עלינו מפולת סלעים. חטפתי סלע בראש. אחיות שלי גם חטפו. הורדתי את החולצה וקשרתי אותה סביב האצבע של אחותי שקיבלה מכה חזקה".