"5,000 דולר בחודש": יאיר נתניהו תועד במגדל יוקרה במיאמי

"דיילי מייל" הבריטי פרסם תמונות בהן נראה בנו של ראש הממשלה במרפסת דירה, שלפי הדיווח עולה כ-5,000 דולר לחודש, ומתח ביקורת: "בזמן שאביו גייס מספר שיא של לוחמי מילואים למלחמה, יאיר לא ממהר להצטרף אליהם". עוד צוין כי מאבטחי שב"כ "מלווים אותו לחדר הכושר ולבריכה במתחם המגורים היוקרתי שלו"

יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה
יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה | צילום: דיילי מייל

ה"דיילי מייל" הבריטי פרסם הערב (רביעי) תמונות של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, כשהוא מבלה על מרפסת בדירת היוקרה בה הוא שוהה בפלורידה שבארצות הברית, שעלותה על פי העיתון 5,000 דולר לחודש. לצד פרסום התמונות, בכתבה מתחו ביקורת חריפה על נתניהו הבן, שנהנה לדבריהם מאורח חיים יוקרתי בארה"ב בזמן שבישראל מתחוללת מלחמה קשה.

"אביו קרא למספר חסר תקדים של משרתי מילואים כדי שילחמו בחמאס ויטהרו את עזה מטרוריסטים שונאי יהודים", נכתב בעיתון הבריטי, "אך נראה שבנו הבכור של בנימין נתניהו לא ממהר להיענות לקריאת הקרב שלו ולהצטרף לשורות הלוחמים - והוא נראה מסתובב במתחם דירות יוקרתי בפלורידה".

בכתבה ציינו כי יאיר בן ה-32, אותו כינו "מפונק שהכריז על עצמו כנסיך הארי הישראלי", כשיר לשירות מילואים עד גיל 40, והוסיפו: "עם זאת, בזמן ש-360 אלף מבני ארצו נענו לקריאת המלחמה, יאיר יושב בדירה עם שתי מיטות בחוף האלנדייל היוקרתי, צפונית למיאמי".

יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה
יאיר נתניהו, בתמונות שפרסם "דיילי מייל" | צילום: דיילי מייל
יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה
צילום: דיילי מייל
יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה
צילום: דיילי מייל

בתמונות שפורסמו ב"דיילי מייל", נראה נתניהו כשהוא במכנסיים קצרים וטי-שירט, לוגם משקאות על המרפסת הרחבה של דירתו ומבדר את חבריו עם משקפי מציאות מדומה. בהמשך הכתבה אף צוטט עיתונאי "הארץ" אורי משגב, הידוע כמבקר חריף של נתניהו, וכתב בין היתר על יאיר: "הוא אוהב להכריז על מלחמה - אבל רק דרך הרשתות החברתיות".

כלי התקשורת הבריטי אף הביא את דבריהם של חיילי מילואים ישראלים שנטשו את הלימודים, העבודות והחופשות שלהם בארה"ב כדי לחזור במהרה לישראל - והביאו את דברי הביקורת שלהם על יאיר נתניהו, שלא עשה את אותו הדבר כמוהם.

"הייתי אחד האנשים היחידים שהיו כשירים על המטוס שלי להילחם, אבל היו בטיסה רופאים, מתנדבים והרבה אנשים שרצו להיות בארצות הברית כדי לתמוך במשפחות שלהם", אמר ל"דיילי מייל" תומר, סטודנט בן 23 באוניברסיטת סן פרנסיסקו, שחזר לישראל כדי לשרת במילואים. "אני חושב שרוב הישראלים הרגישו חובה מוסרית לתרום. מביך מאוד שדמות ציבורית בולטת כל כך לא תורמת", הוסיף לוחם המילואים בביקורת על נתניהו.

יאיר נתניהו
צילום: דיילי מייל
יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה
צילום: דיילי מייל

בהמשך הכתבה צוין כי יאיר נהנה מאבטחה צמודה של שני מאבטחי שב"כ, "המתלווים אליו כשהוא הולך לחדר הכושר, לבריכה ובכל פעם שהוא עוזב את קומת הדירה שלו". בנוסף צוין כי בנו של ראש הממשלה הישראלי לא עובד ולא יכול להשיג עבודה, מכיוון שאינו אזרח אמריקני, ובמקום זאת הוא "נשאר ער עד מאוחר כדי לפרסם ברשתות החברתיות פוסטים בעד אבא שלו ולריב עם יריביו הפוליטיים".