קיבוץ ניר עוז: החטוף יאיר יעקב נרצח ב-7.10 וגופתו מוחזקת בעזה

במשך 132 ימים חיכו בני המשפחה לשובו של יאיר (יאיא) יעקב בן ה-59, אביהם של אור ויגיל ובן זוגה של מירב טל ששוחררו מהשבי, אך הערב הגיעה הבשורה המרה: הוא נרצח בשבת השחורה - וגופתו נחטפה על-ידי מחבלי חמאס לרצועה. "היה איש צנוע, פשוט, אוהב משפחה, אדמה ומוזיקה"

זמן צפייה: 00:26

קיבוץ ניר עוז הודיע הערב (חמישי) כי יאיר (יאיא) יעקב בן ה-59 נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה. יאיר נחטף בשבת השחורה מביתו שבניר עוז יחד עם בת זוגו מירב טל ששוחררה מהשבי אחרי 53 ימים בשבי חמאס. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים: שיר (21), אור (17) ויגיל (13). אור ויגיל נחטפו גם הם ב-7 באוקטובר ושוחררו במסגרת הפעימה הרביעית של מתווה החטופים.

אור, בנו של יאיר, ספד לו בחשבון האינסטגרם שלו: "אבא, אין לי מילים לתאר את זה. תשמור עליי בגן עדן, אוהב אותך ולא אשכח אותך לעולם, תמיד תהיה בלב שלי". מקיבוץ ניר עוז נמסר: "אנו מודיעים באבל כבד על הירצחו של יאיר (יאיא) יעקב. יאיר עבד במוסך של קיבוץ עלומים, והיה איש צנוע, פשוט, אוהב משפחה, אדמה ומוזיקה. יהי זכרו ברוך".

חרבות ברזל חטופים עזה חמאס שבי מירב טל, בת זוגו של אביהם של יגיל ואור יעקב, מתאחדת עם בני משפחתה בביה"ח איכילוב
מירב טל, בת זוגו של יאיר, אביהם של יגיל ואור יעקב, מתאחדת עם בני משפחתה בביה"ח איכילוב

בתוך כך, משפחות החטופים מסרו הערב הצהרה לתקשורת בעצרת במרכז למורשת המודיעין בגלילות, ושלחו מסר לחברי הקבינט כי "אסור לפספס את מתווה קהיר" - זאת, בהמשך להחלטת הקבינט שלא לשלוח נציג ישראלי לפגישה בבירת מצרים בנושא מתווה חטופים חדש. בעצרת נאמו מורן סטלה ינאי ששוחררה משבי חמאס לאחר 54 ימים; שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב שנחטף ממסיבת הנובה; ורובי חן, אביו של איתי חן, שנחטף מבסיס צה''ל בעוטף עזה.

ממטה המשפחות נמסר: "לאור ההחלטה לא לשלוח נציגות ישראלית לקהיר לשולחן המשא ומתן; לאור מידור חלק מחברי קבינט המלחמה; לאור ההתעלמות מהמלצת הדרג המקצועי; לאור התעלמות ראש הממשלה וחלק מחברי קבינט המלחמה, מבקשת משפחות החטופים להיפגש עמן בדחיפות – בקשה שלא נענתה מיום שישי לפני כמעט שבוע. על-כן, החל מהערב יוחרף המאבק והמשפחות מבקשות מהציבור להצטרף".

מני גודארד
מני גודארד | צילום: דוברות קיבוץ בארי

כזכור, לפני כשבוע קיבוץ בארי הודיע כי גופתו של מני גודארד, תושב הקיבוץ בן ה-73 שנרצח ב-7 באוקטובר, נחטפה לעזה. ההערכות הקודמות קבעו כי גודארד נרצח, אך גופתו לא אותרה - ולאחרונה עודכנו בני משפחתו כי גופתו נחטפה לרצועה. אשתו, איילת גודארד, נרצחה במתקפה על ביתם בקיבוץ בארי בשבת השחורה. מני ואיילת הותירו אחריהם ארבעה ילדים: מור, גל, בר וגוני ושישה נכדים.