ח"כ לשעבר יעל דיין אושפזה בבית החולים איכילוב במצב קשה

חברת הכנסת מהעבודה ובתו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה דיין סובלת בשנים האחרונות ממחלת ריאות כרונית. היא הובהלה לביה"ח בעקבות קוצר נשימה כשהיא מורדמת ומונשמת

יעל דיין

חברת הכנסת לשעבר והסופרת יעל דיין אושפזה אמש (שלישי) בבית החולים איכילוב במצב קשה בשל התקף קוצר נשימה. דיין בת ה-80, בתו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה דיין, סובלת בשנים האחרונות ממחלת ריאות כרונית. בין תפקידיה היא כיהנה כסגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, שימשה כעיתונאית לפני כניסתה לפוליטיקה, והייתה דמות מפתח במאבק לקידום מעמד האישה.

את הפעילות הציבורית שלה החלה דיין במספר תנועות שלום, בהן "בת שלום", "המרכז הבינלאומי לשלום" ו"המועצה לשלום וביטחון". מלבד האג'נדה השמאלית בנושאים מדיניים, דיין פעלה למען זכויות אדם, מעמד האישה בחברה וקהילת הלהט"ב. בשנת 2002 היא אף קיבלה את תואר "יקירת הקהילה" על פועלה בתחום.

יעל דיין בצעירותה עם אביה, שר הביטחון משה דיין
יעל דיין בצעירותה עם אביה, שר הביטחון משה דיין | צילום: סער יעקוב / לע"מ

בשנת 1992 נבחרה דיין לראשונה לכנסת וכיהנה כח"כית עד שנת 2003. עם כניסתה למשכן הקימה את הוועדה למעמד האישה בכנסת, וכיהנה כיו"ר הראשונה של הוועדה לקידום מעמד האישה. במקביל, כיהנה גם כחברה בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת חוקה, חוק ומשפט.

גם כשסיימה את תפקידה כח"כית דיין לא עזבה את החיים הפוליטים ופעילותה התמקדה ברשות המקומית. בשנת 2003 היא עמדה בראש רשימת מרצ תל אביב-יפו וזכתה בחמישה מנדטים, בכך הפכה לסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר אחרי סיעתו של ראש העיר המכהן, רון חולדאי. בעקבות ההצלחה בבחירות מונתה דיין לסגניתו של חולדאי. בשנת 2013 הודיע לה חולדאי כי לא תשולב ברשימתו, ובכך תמה פעילותה הפוליטית הרשמית.