עדות מצמררת מהשבי: "המחבלים הפכו את החטופות לבובות על חוט"

אביבה סיגל, ששוחררה משבי החמאס, העידה בכנסת בפני השדולה למען נפגעות אלימות מינית ומגדרית במלחמה וסיפרה: "מלבישים את החטופות הצעירות בבגדים 'של בובות' - ומתייחסים אליהן ככאלו". חן גולדשטיין אלמוג, שחזרה עם בתה מהשבי: "בנות מקוות להימנע ממחזור כדי לא להיכנס להיריון"

אביבה סיגל ששוחררה משבי חמאס בכנסת
אביבה סיגל בכנסת | צילום: ערוץ כנסת

אביבה סיגל, ששוחררה משבי החמאס אך בעלה קית' עדיין ברצועת עזה, הגיעה היום לישיבת השדולה למען נפגעות אלימות מינית ומגדרית במלחמת "חרבות ברזל" בכנסת, והעידה על פגיעות מיניות חמורות בשבי: "המחבלים מביאים בגדים לא הולמים, בגדים של בובות - והפכו את החטופות הצעירות לבובות על חוט שאפשר לעשות איתן מה שרוצים ומתי שרוצים".

"הרגשתי שהבנות בשבי הן בנותיי. לא הייתה דקה שלא עברנו משהו של התעללות מכל הבחינות", הוסיפה סיגל, "אני לא יכולה לתאר לעצמי מה הן מרגישות. גם הבנים עוברים את מה שהבנות עוברות, אך לפחות הם לא יכולים להיכנס להיריון. לא יאומן שהם עדיין שם".

חן גולדשטיין אלמוג, שהשתחררה עם בתה אגם משבי חמאס, הוסיפה לדברי סיגל: "החטופות מקוות לא לקבל מחזור, כדי שחלילה לא תכנסנה להיריון בזמן שאונסים אותן. יש חטופות שהמחזוריות שלהן נפגעה, בין אם בשל הגנה על הגוף או בשל התנאים הרעים של השבי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401231217' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='חן גולדשטיין אלמוג: "המחזור של החטופות נפגע"' poster='' kid='1_vo4fwmuy' duration='39']

בפתיחת הישיבה, אמרה ח"כ שלי טל מירון מסיעת יש עתיד: "אנחנו עשויים למצוא את עצמנו בעוד כמה חודשים מקיימים כאן דיונים שאני לא רוצה לדמיין: הפסקות היריון בחודשים מתקדמים, דיונים עם הרבנות על הדת של התינוקות והמעמד החוקי שלהם. אסור להגיע למצב הזה, חייבים להחזיר אותם עכשיו. אנחנו לא רוצים תמונות של מטוסים שמביאים ארונות עם דגלי ישראל".