22 שנות קריירה תמו: גיא פניני הודיע על פרישה מכדורסל

קפטן מכבי תל אביב הודיע על פרישה לאחר קריירה ארוכה ועשירה בתארים. במסיבת העיתונאים שכינס הוא אמר: "למדתי המון מהכדורסל. עצוב לפרוש - אבל הגוף החליט בשבילי. מעריך כל רגע שחוויתי"

גיא פניני
גיא פניני | צילום: אורן בן חקון , פלאש 90

אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורסל הישראלי, גיא פניני, הודיע היום (שני) על פרישה לאחר 22 שנות קריירה בהן זכה בלא פחות מ-23 תארים בקבוצות השונות בהן שיחק ובזמן שישב במסיבת העיתונאים התקשה לעצור את ההתרגשות כשסיפר: "האירוע הזה הוא לא משהו שציפיתי לו, זה באמת מחמם את הלב כי היום אני מסיים פרק משמעותי בחיי ופורש ממשחק פעיל אחרי 22 שנים".

"אני זוכר את עצמי כילד בן 6 שמאוהב בכדורסל מהרגע הראשון, ומתרגש ללבוש את הגופיה הצהובה של קבוצת הקטסל של מכבי. היום כשאני בן 40, אני מתרגש לפשוט את הגופיה בפעם האחרונה. כספורטאי, צמד המילים המפחיד ביותר הוא 'אני פורש'. היום הזה הגיע והוא משלב המון רגשות - עצב,גאווה וסיפוק אדיר. בחודשים האחרונים יצא לי לחשוב הרבה על המשך הדרך. רציתי להמשיך אבל הרגליים אמרו מספיק. עברתי פציעות קשות ושיחקתי עם כאבים, עד שהגוף החליט עבורי לפרוש. כשאני מסתכל אחורה אני מרגיש בר מזל. המשחק שאני אוהב היה חלק מהמסע שלי. הכרתי אנשים מדהימים ויצרתי חברויות, חוויתי רגעים קשים וטובים שעיצבו אותי כבן אדם".

בנוסף, דיבר פניני על משפחתו: "זכיתי בהמון תארים בקריירה אבל הזכייה החשובה והדגולה מכולן היא במשפחה שלי. תודה לאמא ואבא על ההשקעה מגיל צעיר ועל האמונה שאני יכול לשבור כל תקרת זכוכית. תודה כמובן גם לאשתי על התמיכה, הפרגון וההכלה, לא קל להיות לידי אחרי הפסדים ואני מעריץ אותך. יונתן, אריאל ודניאל - לימדתם אותי מה חשוב באמת בחיים, אבא אוהב אתכם".

גיא פניני ביורוליג
גיא פניני ביורוליג, 2010 | צילום: רויטרס

במהלך הקריירה הענפה שלו שיחק פניני במכבי רעננה, בני השרון, הפועל ירושלים, ז'לז'ניק בלגרד וקראבנוס. בשנת 2009 הגיע לקבוצת הבוגרים של מכבי ת"א בה שיחק כנער ושיחק בה עד שנת 2017, במהלכן זכה בגביע אירופה, ובעונותו האחרונה סיים את הקריירה בטעם מתוק עם אליפות חמישית במדי מכבי תל אביב. בנוסף פניני פרש כשיאן ההופעות בליגת העל כשמאחוריו 521 משחקים בליגה, והוא שני רק לדורון ג'מצ'י בכמות השלשות שקלע בקריירה.