פצוע קשה בפיצוץ בתע"ש ברמת השרון: "פצצה מתקתקת"

אדם נפצע קשה בפיצוץ סמוך למפעל שמפתח ומייצר נשק - כשרק בחודש שעבר אירע פיצוץ נוסף באזור זה. כוחות הצלה הוזעקו למקום ופעלו לבירור מקור העשן, והתברר כי מדובר בריאקציה של חומרי נפץ מתחת לקרקע. ראש העיר הרצליה: "כמה עוד נורות אזהרה צריך כדי שמישהו יתעורר? מחכים לאסון?"

זמן צפייה: 02:30

פיצוץ אירע בלילה (בין שני לשלישי) באזור מפעל תע"ש שברמת השרון, העוסק בפיתוח וייצור נשק. אדם אחד נפצע קשה. הבזק הפיצוץ נקלט במצלמות מכונית שעברה באזור.

ראש העיר הרצליה, משה פדלון, הגיב למקרה: "הפצצה המתקתקת של סכנת חומרי הנפץ בשטחי תע"ש לא עוצרת. כמה עוד נורות אזהרה מהבהבות באש, בפיצוצים ובעשן צריכה ממשלת ישראל לקבל כדי שמישהו מהגורמים שאחראים לשלום הציבור יתעורר? האם הם מחכים לאסון רב-נפגעים? במשך שנים אני מתריע ופונה לכל הגורמים שלהם יש סמכות לטיפול בשטח - אך לצערי אלו מגלגלים את האחריות זה על זה".

פיצוץ בהרצליה
הפיצוץ בהרצליה | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר אירע גם כן פיצוץ במתחם תע"ש. כוחות הצלה הוזעקו למקום ופעלו לבירור מקור העשן, וגילו שמדובר בריאקציה של חומרי נפץ מתחת לקרקע. לא היו נפגעים.

כמו כן, כי ב-22 ביוני התרחש גם כן פיצוץ באזור תע"ש, כ-80 מטרים ממצוק הים בהרצליה ומאות מטרים בודדים משכונת המגורים הסמוכה ומהגן הלאומי אפולוניה, שהוא אתר תיירות פעיל. הפיצוץ ביוני, שנשמע גם בערים סמוכות, יצר מכתש בעומק של כ-10 מטרים ובקוטר של 20 מטרים - לאחר ששלושה טונות של חומר נפץ שהוטמנו מתחת לקרקע התפוצצו. רק בנס לא נגרמה פגיעה בנפש, למרות שבאותה עת שהו בסמוך למתחם כ-25 בני נוער.