בפעם השנייה בתוך יממה: רעידת אדמה בעוצמה 3.3 הורגשה בישראל

אזרחים דיווחו על רעש נוסף שהורגש, בעיקר באזור בנימין, ולפי המכון בגיאולוגי מדובר ברעידת אדמה בעוצמה 3.3 שהתרחשה 20 ק"מ מזרחית לאריאל. אמש נמדדה רעידת אדמה בעוצמה 3.5 דרגות והמוקד היה גם כן מזרחית לאריאל. לא דווח על נזק או נפגעים

מוקד רעידת האדמה

בפעם השנייה ביממה החולפת, אזרחים מדווחים הערב (רביעי) על רעידת אדמה נוספת שהורגשה בישראל, בעיקר באזור בנימין. מהמכון הגיאולוגי נמסר: "בשעה 16:58 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.3 במרחק של 20 ק"מ דרומית מזרחית לאריאל". גם אמש הורגש רעש בעיקר באזור ירושלים, אך גם באזור השרון. זמן קצר לאחר מכן התברר כי העוצמה הייתה 3.5 דרגות והמוקד הוא מזרחית לאריאל. לא דווח על נזק או נפגעים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר: "אנחנו נערכים לכל תרחיש, רעידת אדמה שניה בשומרון תוך פחות מ 24 שעות צריכה להדליק נורת אזהרה. אנחנו קוראים לתושבים ללמוד את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה, ננחה את בתי הספר והגנים לרענן תרגול רעידת אדמה. קוראים לרשויות להתייחס לשומרון כאילו הרעידה הגדולה כבר כאן ולצייד את השומרון בציוד חילוץ וציוד לשעת חירום מתאים. למועצה נכון להיום נגרר חילוץ אחד מתוך 3 שצריכים להיות, מרכז הפעלה שלא היינו בסדר עדיפות לקבל אותו וכן הלאה".

Whatsapp Image 2023 02 06 At 0
הנחיות לאוכלוסייה בעת רעידת אדמה | צילום: משטרת ישראל

בלילה שבין ראשון לשני הורגש רעש עוצמתי באזור מזרח הים התיכון, לרבות בטורקיה, סוריה, דרום קפריסין, לבנון וישראל. לפחות 11,200 בני אדם נהרגו בטורקיה ובסוריה וכ-20 אלף נפצעו. עוד כרבע מיליון נותרו חסרי קורת גג.בשעה 03:17 בלילה שבין ראשון לשני אירע רעש חזק בעוצמה של 7.8 דרגות, שהמוקד שלו היה בעיר גזיאנטפ שבדרום טורקיה, והוא הוביל לרצף של רעידות משנה שהורגשו ברחבי טורקיה ובאזור מזרח הים התיכון לרבות בסוריה, לבנון, דרום קפריסין וגם - ישראל.

כמה דקות לאחר הרעש הראשון, רעידת אדמה נוספת אירעה בטורקיה בעוצמה של 6.2. לאחר מכן, הורגשו לפחות חמש רעידות מרכזיות נוספות בעוצמה של 5.6-5, ועוד 18 רעידות בעוצמה של 4 בסולם ריכטר. שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו טען כי בסך הכל, 42 רעשים עוצמתיים ורעשי משנה.