הרצוג לאבו פאני אחרי הקריאות הגזעניות: "כעסתי על מה שראיתי"

אחרי ששחקן נבחרת ישראל ספג קריאות גזעניות במשחק מול אנדורה אמש, שוחח עמו נשיא המדינה: כעסתי על מה ששמעתי וראיתי. אתה אזרח ישראלי מדהים ואתה מביא לנו הרבה כבוד וגאווה למדינה". אבו-פאני הודה להרצוג: "עבר עליי לילה לא פשוט, אבל נצא מזה יותר חזקים"

מוחמד אבו-פאני
מוחמד אבו-פאני. פעם נוספת - השם הנפוץ לבנים בישראל | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי חיפה

נשיא המדינה התקשר היום (שלישי) כדי לחזק את שחקן נבחרת ישראל בכדורגל מוחמד אבו פאני, לאחר שספג אמש שריקות בוז וקריאות הגזעניות אמש במשחק הנבחרת מול אנדורה. "נורא כעסתי על מה ששמעתי וראיתי", אמר הרצוג, "ואני מאוד גאה בך. אתה אזרח ישראלי מדהים ואתה מביא לנו הרבה כבוד וגאווה למדינה".

הרצוג הוסיף: "אני מגנה בכל תוקף את הקריאות שהופנו כלפיך ומחזק אותך. אתה, שמשתתף בנבחרת ישראל שמייצגת את מדינת ישראל - לא צריך להרגיש, לחוש ולשמוע קולות כאלה".

אבו פאני הודה לנשיא על השיחה: "תודה רבה. אני מעריך את זה מאוד. עבר עליי לילה לא פשוט, אבל נצא מזה יותר חזקים. לא ניתן לאנשים כאלה להשפיע עליי ועל החברה שלנו".

יצחק ומיכל הרצוג ומוחמד אבו-פאני
יצחק ומיכל הרצוג ומוחמד אבו-פאני. ארכיון | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

על אף התקרית, נבחרת ישראל עמדה במשימתה והצליחה לגבור 1:2 על אנדורה משערים של רז שלמה ומנור סולומון, ושמרה על המקום השלישי בבית לפני המפגש על המקום הישיר מול רומניה על המקום השני בבית, ממנו עולים לאליפות אירופה.