אולימפיאדת פריז: פולונסקי שבר שיא, דולגופיאט העפיל לגמר

יום התחרויות הראשון של המשחקים האולימפיים יצא לדרך בפריז, שם הג'ודו הישראלי חווה התחלה פושרת עם הדחותיהם של שירה ראשוני שהפסידה ליריבתה מקזחסטן, וים וולצ'יק שהפסיד ליריבו הגיאורגי בשמינית הגמר. השחיין רון פולונסקי שבר את השיא הישראלי במשחה 100 מטרים חזה - והעפיל לחצי הגמר. למרות התרגיל החלש: ארטיום דולגופיאט הצליח לעלות לגמר בהתעמלות קרקע

ארטיום דולגופיאט
המתעמל בן ה־25 ארטיום דולגופיאט | צילום: רויטרס

יום התחרויות הראשון של המשחקים האולימפיים בפריז יצא היום (שבת) לדרך, עם התחלה פושרת לג'ודו הישראלי. הג'ודוקא שירה ראשוני, המתחרה בקטגוריית המשקל של עד 48 ק"ג, הודחה בקרב הראשון לאחר שהפסידה ליריבתה מקזחסטן אביבא אבוז'קינובה.

כמו כן, במשחקים האולימפיים הראשונים בקריירה שלו, הג'ודוקא ים וולצ'יק המתחרה בקטגוריית המשקל של עד 60 ק"ג ניצח בקרב הראשון שלו את יריבו מקונגו, ארנולד קיסוקה - והעפיל לשמינית הגמר. שם וולצ'יק פגש את אלוף העולם הגיאורגי גיורגי סרדלשווילי, והודח.

אולימפיאדה פריז 2024 הג'ודוקא שירה ראשוני ויריבתה מקזחסטן
הג'ודוקא שירה ראשוני ויריבתה מקזחסטן | צילום: הוועד האולימפי הישראלי
אולימפיאדה פריז 2024 הג'ודוקא ים וולצ'יק ניצח את יריבו מקונגו
הג'ודוקא ים וולצ'יק ניצח את יריבו מקונגו | צילום: הוועד האולימפי הישראלי

שני הישראלים מסיימים את דרכם בטורניר האולימפי השנה, ויצטרכו לקוות לזכור במדליה בתחרות הקבוצתית עם ישראל שתיערך בשבוע הבא.

אולימפיאדת פריז 2024
אולימפיאדת פריז 2024 | צילום: הוועד האולימפי הישראלי
הג'ודוקא ים וולצ'יק באולימפיאדת פריז 2024
הג'ודוקא ים וולצ'יק באולימפיאדת פריז 2024 | צילום: הוועד האולימפי הישראלי

עם זאת, הפתעה חיובית נרשמה למשלחת הישראלית מהשחיין רון פולונסקי, ששבר את השיא הישראלי במשחה 100 מטרים חזה - וקבע תוצאה של 60 שניות. בזכות התוצאה, פולונסקי העפיל לחצי הגמר, מהמקום ה-16.

השחיין רון פולונסקי, אולימפיאדת פריז 2024
השחיין רון פולונסקי, אולימפיאדת פריז 2024 | צילום: Simona Castervillari

היום פתח את הופעותיו גם המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט, מדליסט הזהב מאולימפיאדת טוקיו 2020, ששואף לזכות במדליית זהב שנייה בתרגילי הקרקע גם השנה. דולגופיאט יעלה בסבב המוקדמות הראשון, ועל-פי ההערכות הוא יזדקק לתוצאה של כ-15 נקודות על מנת להבטיח את הופעתו בגמר. בתרגיל הקרקע הגיע לתוצאה של 14.466 נקודות. ולמרות התרגיל החלש: ארטיום דולגופיאט הצליח לעלות לגמר בהתעמלות קרקע.