ראש העיר חברון: "20 שקלים למי שיהרוג כלב משוטט"

תייסיר אבו סנינה הציע השבוע "20 שקלים למי שיהרוג או יביא להסגר כלבים משוטטים בעיר". בסרטונים שנפוצו ברשתות החברתיות ניתן לראות צעירים לוקחים כלבים משוטטים ומכים אותם. יו"ר הסתדרות הווטרינרים בישראל: "זו מפלצתיות"

זמן צפייה: 01:13

ראש העיר חברון, תייסיר אבו סנינה, הציע השבוע 20 שקלים למי שיהרוג או יביא להסגר כלבים משוטטים בעיר. בסרטונים שנפוצו ברשתות החברתיות ניתן לראות צעירים לוקחים כלבים משוטטים ומכים אותם.

"כדי להוריד את הלחץ מעל הרשויות", אמר אבו סנינה, "מציע אחד מחברי מועצת העיר שכל מי שיהרוג או יביא כלב משוטט - יפוצה ב-20 שקלים, זאת כדי להיפטר מהתופעה". באחד הסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות, נשמע צעיר אומר: "חברים, יש פה כלב. נקבל עבורו 20 שקלים אם הוא מת. מעניין כמה נקבל עליו אם נביא אותו חי".

ב-1980 רצח תייסיר אבו סנינה שישה ישראלים בפיגוע בבית הדסה שבחרון. הוא נכלא ואחרי שלוש שנים שוחרר.

יו"ר הסתדרות הווטרינרים בישראל, ד"ר מיכאל אטינגר, הגיב בזעזוע על הדברים: "זה אכזרי ברמות כאלה, שאין מילים לבטאן. טיפול בבעיה של כלבים, או בעלי חיים אחרים, המשוטטים ברחובות, צריך להיעשות ברגישות, במקצועיות ועם חמלה. רופאים וטרינרים במחלקות וטרינריות, צריכים להפעיל את המפקחים הווטרינרים, ואלה צריכים לאסוף את הכלבים המשוטטים לכלביות ולתחנות הסגר.

":עליהם לחפש דרכים למניעת התרבות, בין היתר לעקר ולסרס את הזכרים ואת הנקבות. עליהם לטפל בבעלי חיים חולים, ובאופן כללי, לחסן כנגד מחלות. ברור מאליו, שיש לנהוג באנושיות ובחמלה. מה שבטוח הוא, שעידוד הציבור להרג בעלי חיים תמורת פרס כספי - זו מפלצתיות".

ד"ר אטינגר הוסיף: "אני מזמין את ראש העיר חברון לפנות אליי, כיו"ר הסתדרות הרופאים הווטרינרים בישראל, כדי לקבל את התכנית המקצועית, שכתבנו, בעניין טיפול בכלבי הפקר, והעברנו לפני כחצי שנה לחברי הכנסת בארץ. התכנית מתווה את הכלים הברורים לטיפול בבעיה".

"במקביל", הוא אומר, "אני קורא לממשלה לפנות בשעות הקרובות באופן רשמי לרשות הפלשתינית בדרישה לעצור מיד את ההרג הנורא הזה של הכלבים, ולהוציא הבהרה ברורה לציבור רחב שנותר המום ומזועזע. ובה בשעה, לפנות לגורמים בינלאומיים, כדי להתריע על הזוועה ולעצור את הרג הכלבים, וגם למנוע מאחרים להגות בעתיד רעיונות מחרידים שכאלה".