"נגמרו הדמעות": אלעד נחטף ונרצח, מורתו שחזרה מהשבי נפרדת

לאחר שגופתו חולצה מח'אן יונס והושבה לישראל, היום התקיימה הלווייתו של קציר והוא הובא למנוחות. עדה שגיא ששוחררה מהשבי זוכרת בבהירות את הרגע שבו פגשה שם לראשונה את אלעד, שהיה תלמידה בניר עוז. לאחר שחזרה נתנה עדה תקווה למשפחתו של אלעד - אך זו נגדעה עם ההודעה על מותו. "כשפגשתי אותו הוא היה בהלם ובכה, אמר שהייתי המורה שלו"

זמן צפייה: 03:58

אלעד קציר שנחטף מניר עוז ונרצח בשבי הובא היום (ראשון) למנוחות, לאחר שגופתו חולצה מח'אן יונס בלילה בין שישי לשבת על-ידי כוחות צה"ל, והושבה לשטח ישראל. עדה שגיא, אחת החטופות ששוחררו מהשבי שחזרה את הרגע שבו פגשה שם לראשונה את אלעד, שהיה תלמידה בניר עוז. לאחר שחזרה בעסקת הפעימות, נתנה עדה תקווה למשפחתו של אלעד - אך זו נגדעה עם ההודעה על מותו. היא סיפרה לחדשות 13: "כשפגשתי אותו הוא היה בהלם ובכה, אמר שהייתי המורה שלו".

על-פי מידע מודיעיני, קציר נרצח כבר בחודש ינואר בידי מחבלי הג'יהאד האסלאמי, וגופתו אותרה בידי כוח משולב של חטיבת הקומנדו, על בסיס מידע שהועבר מאמ"ן ושב"כ. הפעילות נמשכה כל הלילה, והגופה אותרה בסופו של דבר בקבר מאולתר במבנה במחנה הפליטים בח'אן יונס, מדרום לשכונת אל-אמל. הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס למבצע החילוץ: "אלעד נרצח על-ידי המחבלים שהחזיקו בו בעזה. אני כואב ומשתתף בצער משפחת קציר וקהילת ניר עוז כולה. כולנו היינו רוצים להשיב אותו בחיים, אך לא הצלחנו בכך".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2404062012' autoplay='0' credit='אור הלר' desc='המבצע לחילוץ גופתו של אלעד קציר: פרטים חדשים' poster='' kid='1_15b5h50m' duration='119']

כרמית פלטי-קציר, אחותו של אלעד שנאבקה לשחרורו עד הרגע האחרון, הודיעה על הבשורה הקשה בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות:  "דובר צה"ל יספר לכם על פעולת החילוץ האמיצה, שאכן הייתה כזו. במציאות הנוראית שייצרו לנו גם זו תהיה נחמה, יהיה לאלעד קבר בניר עוז ולא נשאר בחוסר ודאות. הוא אולי יוכר כנפגע פעולות איבה, אבל המונח המדויק הוא 'נפגע פעולת הפקרה'. הוא הופקר ב-7 באוקטובר והופקר 183 ימים בשבי, בהם היה ניתן להחזירו בחיים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2404062012' autoplay='0' credit='אור הלר' desc='המבצע לחילוץ גופתו של אלעד קציר: פרטים חדשים' poster='' kid='1_15b5h50m' duration='119']

בהמשך דבריה, פלטי-קציר מתחה ביקורת חריפה על התנהלותה של הממשלה. "ניתן היה להציל אותו לו עסקה הייתה קורית בזמן", קבעה, והוסיפה: "המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים - ולכן זה לא קרה". כמו כן, בפנייה ישירה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי הקבינט וחברי הקואליציה, כרמית הוסיפה: "תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה. יש לכם עוד 133 חטופים לפדות, עולמות להציל". בסיום הפוסט נפרדה מאחיה וכתבה: "אלעדי, יהי זכרך צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. לא ככה הסיפור שלך ושלנו היה צריך להסתיים. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך".

הלוויתו של החטוף אלעד קציר שנרצח בשבי חטופים רצועת עזה
הלוויתו של החטוף אלעד קציר שנרצח בשבי

ממטה משפחות החטופים נמסר: "אלעד קציר הוחזק בשבי חמאס בחיים במשך שלושה חודשים, במהלכם הגיעו לישראל אותות חיים ודיווחים המעידים על מצבו. שלושה חודשים בהם הייתה אפשרות להצילו ולהחזירו בחיים למשפחתו ולמדינתו. השבת גופתו של אלעד קציר היא תזכורת כואבת, מיידית וקשה כי לחטופים נגמר הזמן, מזמן. השבת גופתו של אלעד היא תזכורת כי לחטופים ומשפחותיהם, אין זמן למשאים ומתנים, אין זמן למאבקי כוחות, אין זמן לדיפלומטיה עולמית. מטה משפחות החטופים קורא לראש הממשלה ולקבינט המלחמה - מדינת ישראל לא תוכל להשתקם אם נקבור את כל 133 החטופים שהופקרו מאחור. אין לנו אף יום לבזבז. יש בשבי חמאס חטופים שחייבים להציל. יש בשבי חמאס נרצחים שחייבים להגיע לקבורה וכבוד באדמת ישראל".

אלעד קציר בסרטון מהשבי
אלעד קציר באחד משני הסרטונים שבהם הופיע מהשבי

קציר נחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז על-ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי. אימו, חנה קציר, נחטפה גם היא על ידי מחבלי הארגון ושוחררה ב-24 בנובמבר במסגרת עסקת החטופים. אביו, רמי קציר, נרצח בקיבוץ במהלך מתקפת הפתע. מאז נחטף, קציר תועד בשני סרטונים שפורסמו על-ידי הג'יהאד האסלאמי, כחלק מהטרור הפסיכולוגי שמפעיל הארגון נגד אזרחי ישראל.