כלת חידון התנ"ך העולמי לנוער: רות כהן, תלמידת אולפנה בגדרה

התחרות המסורתית התקיימה בווידאו וללא קהל, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, והשתתפו בה צעירים מ-29 מדינות שונות. במקום השני זכה משה גלידאי מכפר עציון ובשלישי זכה חיים נתן שילדס מארה"ב

זמן צפייה: 01:26

חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי נערך היום רביעי, ובו ניצחה רות כהן תלמידת כיתה י"א באולפנת בהר"ן שבגדרה. במקום השני זכה משה גלידאי תלמיד כיתה י"א, בישיבת מקור חיים, שבכפר עציון. במקום השלישי זכה חיים נתן שילדס מארצות הברית, וברביעי זכתה מרים שרם ממקסיקו. בתחרות השתתפו צעירים מ-29 מדינות שונות.

החידון שנערך בסימן "ערבות הדדית" התקיים בהנחיית ד"ר אבשלום קור, והועבר בווידאו וללא קהל, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. כמו כן, האירוע נערך במעמד שר החינוך רפי פרץ, יו"ר הכנסת בני גנץ, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, יו"ר הסוכנות היהודי יצחק הרצוג והגברת מרים פרץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בהצדעה לצוותים הרפואיים: מטס חיל האוויר מעל בתי החולים • צפו

גנץ נאם, נתניהו שלח ברכה – ורייכל פרץ בבכי: טקס המשואות 2020

התחזית ליום העצמאות: מעונן חלקית עד בהיר; בהמשך השבוע יתחמם

Capture

שר החינוך, רפי פרץ, אמר בסיום התחרות כי "התנ"ך הוא הנכס התרבותי הגדול ביותר של מורשת ישראל ואמונתה. שורשיו קיימים ושזורים בנו בכל עת, עוד מראשית האנושות כולה. התנ"ך הוא היצירה המחברת בין כולנו, עם הנצח היהודי - ללא כל קשר למחלוקות הקיימות בחברה. הקניית ערכיו היא חשובה החשובה ביותר לעם היהודי, הוא הקנה לעולם ערכים מהותיים שבלעדיהם ספק אם היינו עם מיוחד שכזה".

"התנ"ך עוסק בעברו של עם ישראל ובייעודו. קירוב בני הנוער לתנ"ך, פסוקיו, רזיו ופרקיו הוא נדבך חשוב לחיזוק השורשים בארץ וחיבור למקורות, המשיך פרץ. "השנה לאור משבר הקורונה, נערך החידון במתכונת קצת שונה אך רוח התנ״ך, אוצרותיו ומטעמי תכולתו לא משתנים ולו לרגע אחד".