עד ראייה: בלי אזהרה, ירו לו בראש

אחרי המהומות האלימות בכפר קאסם במהלכן נורה למוות מוחמד טהא, בן 21, ראש העיר מאשים את המשטרה וקורא לפטר את מפקד כוח היס"מ שנכנס לעיר

"נורה בראש". מוחמד טהא ותחנת המשטרה

שעות לאחר שהרוחות בכפר קאסם נרגעו, אביו של ההרוג בעימותים האלימים עם המשטרה במהלך הלילה זועם על מות בנו וטוען כי נורה לשווא. לדבריו, המאבטח שפתח באש לעבר הבן, מוחמד טהא בן ה-21, ירה בראשו במטרה להרוג אותו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"בני אינו אלים", אמר האב מחמוד. "הוא הגיע למחות כמו הרבה תושבים אחרים על ההתנהלות של המשטרה. הם היו יכולים לירות באוויר ולהזהיר, אבל לירות לו 3 כדורים בראש? זה רצח לכל דבר", ציין אביו של ההרוג.

שוטרים בכפר קאסם, היום
שוטרים בכפר קאסם, היום

עדאל בדיר, שהיה עד ראייה לירי, סיפר אף הוא על ירי ישירות לכיוון הראש. "הגעתי לתחנת המשטרה שם הייתה הפגנה של הרבה צעירים", ציין בדיר. "השומר פתח את הדלת ירה במוחמד שלוש יריות בראש ואז סגר את הדלת".

ראש העיר כפר קאסם עדאל בדיר דורש מהמשטרה לפטר את מפקד כוח היס"מ שנכנס אמש לעיר והתעמת עם התושבים. לטענתו, הכוח נכנס ללא תיאום עם תחנת המשטרה המקומית ובמקום לעצור את מי שאחראים לפשיעה ולמקרי הרצח שאירעו לאחרונה בעיר, עצרה המשטרה בן אדם מכובד שאחראי על הביטחון ביישוב ועומד בראש ועד מקומי שהוקם כדי לשמור על הביטחון ולמנוע אלימות.

הנזק שנגרם בעיר
הנזק שנגרם בעיר

"המשטרה טוענת שהוא מבוקש, אבל היא יודעת איפה הוא גר", אמר ראש העיר. "הוא בעצמו נפגש עם המשטרה בעבר ההחלטה לעצור אותו תמוהה וגם אם הוא מבוקש היו יכולים לעשות זאת בדרך אחרת ולא להכניס כוח ולהתגרות בצעירים. למשטרה יש את הכלים לעצור את מי שאחראי לפשיעה בכפר קאסם ולרציחות. יש כאן פשע מאורגן שהמשטרה נכשלה בטיפול בו".

לדברי ראש העיר, גם אחרי שהמאבטח ירה במוחמד טהא - אף אחד לא פגע בו אחרי הירי. "אנשים בכפר כאן לא מחפשים לפגוע בשוטרים ואנשי חוק", הבהיר. "האיש הזה שירה נשאר במקום 45 דקות לאחר הירי ואף אחד לא נגע בו. היו מכובדים מהעיר ששמרו עליו עד הגעת כוח המשטרה".

"אם לטענתו הוא הרגיש מאוים למה השוטר שהיה לידו לא ביצע ירי כמו שהוא ביצע ואם בכלל מדברים על ירי למה לא היה ירי אזהרה באוויר לפני שירו במוחמד בראש?", תהה בדיר.

התחנה הנטושה בכפר
התחנה הנטושה בכפר

תושב העיר שהיה בעבר בוועד העממי למניעת אלימות: "המשטרה נאחזת בתירוץ שבמגזר הערבי לא משתפים פעולה איתם בנושא מאבק בפשיעה וסיוע לתפוס רוצחים. לפני כמה זמן מישהו כאן ירה באוויר צעירים תפסו אותו והסגירו למשטרה מהר מאוד השוטרים שחררו אותו. למה מדברים על חוסר שיתוף פעולה אם הסגירו איש כזה וישר הוא שוחרר. מה רוצים שנהיה שוטרים? רוב התושבים ביישובים הערביים הם שומר חוק המדינה נכשלה בטיפול בפשיעה במגזר הערבי שבינתיים רק פוגעת במגזר הערבי. אבל ראינו שהנשק במגזר פגע גם ביהודים בעבר חייבים להתעשת ולטפת בזה".