טרגדיה בקריית אונו: ילדה בת 10 נהרגה מפגיעת רכב

בת 10 נהרגה מפגיעת רכב ברחוב ירמיהו שבעיר. היא פונתה תחילה במצב אנוש לבית החולים שיבא בתל השומר - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. בגליל התחתון: בן 22 נפצע קשה בהתהפכות טרקטורון

זירת התאונה בקריית אונו
זירת התאונה בקריית אונו | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

טרגדיה בקריית אונו: ילדה בת 10 נהרגה הערב (שבת) מפגיעת רכב ברחוב ירמיהו שבעיר. היא פונתה תחילה במצב אנוש לבית החולים שיבא בתל השומר - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. נפתחה חקירה לבירור נסיבות התאונה.

ממד"א נמסר כי הדיווח על אודות התאונה התקבל במוקד 101 ב-20:19: "חובשים ופראמדיקים העניקו לילדה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה כשהיא סובלת מחבלת ראש קשה".

חובשי רפואת חירום במד"א, שמעון משלי ומאיר שליו, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הילדה שוכבת במרכז הכביש כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהיא נפגעה מרכב. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה אנוש".

זירת תאונת הטרקטורון בגליל התחתון
זירת תאונת הטרקטורון בגליל התחתון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

דקות לאחר מכן התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב כרמל על רוכב טרקטורון בן 22 שהתהפך בשטח פתוח סמוך לאלון הגליל שבגליל התחתון. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה במצב קשה עם חבלה רב-מערכתית.

זירת תאונת הטרקטורון בגליל התחתון
זירת תאונת הטרקטורון בגליל התחתון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

רן שוורץ, חובש בכיר במד"א, סיפר: "קיבלנו קריאה על רוכב טרקטורון שהתהפך בעומק השטח. מיד יצאנו למקום עם רכב היונימוג שנועד לנסוע בתנאי שטח קשים. ראינו את הרוכב שוכב בסמוך לטרקטורון כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב-מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואה של צה"ל והעלנו אותו למסוק שפינה אותו לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".