שיאנית ישראל בריצת מאה מטר: "לא מצליחה להתקיים מהמשכורת"

האצנית דיאנה ויסמן, ההבטחה הישראלית לאולימפיאדה הקרובה, נאלצת להסתפק בשכר העומד על 4,000 שקלים בחודש בלבד: "אני רוצה להניף את הדגל שלנו הכי גבוה שאפשר – אבל אני צריכה תמיכה"

זמן צפייה: 05:26

דיאנה ויסמן, שיאנית ישראל בריצת מאה מטר, ששברה את השיא לאחר 46 שנים, היא התקווה הישראלית לאולימפיאדה הבאה. למרות הישגיה המרשימים, ויסמן מתקיימת ממשכורת הנמוכה משכר המינימום – ועומדת על כ-4,000 שקלים בחודש.

"מי שמשלם את המשכורת שלי הם 'מכבי הישגים ראשון לציון', האגודה שתומכת בי, והוועד האולימפי בישראל", סיפרה ויסמן בתוכנית "שש - אמנון לוי". "המשכורת שלי היא בסיסית מאוד, מהסכום הזה אני לא יכולה להרשות לעצמי לטוס למחנות אימונים או לתחרויות בחו"ל, וזה מאוד קשה לחיות ככה".

דיאנה ויסמן
דיאנה ויסמן | צילום: באדיבות ערוץ הספורט

ויסמן סיפרה על רצונה לייצג את ישראל בתחרויות העולמיות, לצד הקשיים הכרוכים בשכר הבלתי מספק לדבריה. "אני לא רוצה לעבור לאף מדינה אחרת ולייצג אותה. אני מאוד רוצה לייצג את ישראל, לכן אני צריכה השקעה רבה ואמצעים", אמרה. "אני רוצה להשקיע את כל כולי ושהראש שלי יהיה מרוכז רק באימונים ובתחרויות, ולא בנושאים כספיים".

בימים אלה מתכוננת האצנית לאולימפיאדה, שעתידה להתקיים בשנה הבאה. "אימון בוקר לוקח כשלוש שעות, בצהריים זה אימון מתיחות – פילאטיס שלוקח שעה, ואימון ערב של שלוש שעות וחצי נוספות", סיפרה על שגרת חייה. "אני לא יכולה לעבוד באף עבודה אחרת. זה מאוד קשה".

לדבריה, על הממשלה ומשרד הספורט לתמוך בספורטאים המייצגים את המדינה. "אני כמו שגרירת המדינה", הצהירה ויסמן. "אני רוצה להניף את הדגל שלנו הכי גבוה שאפשר – אבל אני צריכה תמיכה".

דיאנה ויסמן
דיאנה ויסמן | צילום: החדשות 13

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה:  "חלוקת כספי התמיכה למלגות נעשית על ידי הוועד האולימפי בהתאם להישגי הספורטאי. המשרד גאה על הישגיה של דיאנה ויסמן, שהופכת להיות אחד מהכישרונות הבולטים של האתלטיקה הישראלית. לאור הישגיה מקבלת לפנים משורת הדין מלגה על עתודה הישגית".

מהוועד האולימפי בישראל נמסר: "דיאנה ויסמן מקבלת מהוועד האולימפי מלגה חודשית על סך 2,250 שקלים על בסיס הישגים, בהיותה שייכת לסגל עתודה".