למרות החשש מהנגיף ומיעוט המוזמנים: הישראלים ממשיכים להתחתן

שבועות לאחר שהסגר השני הסתיים, וברקע הדיבורים על סגר נוסף בקרוב - לא מעט זוגות מאורסים הבינו כי הקורונה כאן כדי להישאר, כך שרבים מהם מתעקשים, למרות הכול, לצעוד לחופה • חלק א'

זמן צפייה: 10:24

תקנות הקורונה אוסרות על קיום אירוע של יותר מ-20 מוזמנים בחלל אחד, מה שהותיר הרבה זוגות מאורסים בחוסר ידיעה מוחלט באשר לשאלה מתי יוכלו, אם בכלל, להתחתן בקרוב. עם זאת, יש את אלה שבוחרים להתחתן בכל מחיר - ויש את מי שעדיין מתלבט.

כאלה הם אביה ודיואן פרג'ון, שהכירו לפני חמש שנים והתארסו בחודש מארס - אבל אז פרצה המגפה והכול השתבש. "מה עושים? אנחנו לא יודעים", הודתה אביה, שסיפרה כי לא עובר יום מבלי שהשניים מנסים למצוא פתרון הולם. "אנחנו מדברים מהבוקר עד הלילה על איך נעשה, מה נעשה, מה עושים - ועוד פעם חוזרים על אותו גלגל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא הנבחר ביידן: זה מביך שטראמפ מסרב להכיר בהפסד

למרות סירוב המדינה: יאיר ואבנר נתניהו קיבלו רכב חדש

נתניהו: "מקיים קשר חם עם ביידן ופוגש את מנהיגי שתי המפלגות"

בני הזוג קבעו תאריך וכרגע זה כל מה שיש להם - חוץ מדי-ג'יי וצלם. אפילו בהזמנה לאירוע נותרו רק השמות שלהם ושל הוריהם, ואין כל אזכור לתאריך, מיקום ושעה. בינתיים, הם מנסים ללכת בין הטיפות - אבל מבחינתם מדובר במשימה בלתי אפשרית. "20 אנשים זה לא בא בחשבון", הבהירו, "גם אם נעשה אחים ואחיות ומשפחה הכי מצומצמת - זה ייצא יותר".

אז למה הרבה מהזוגות המאורסים כל כך לחוצים לעמוד תחת החופה דווקא בזמנים משונים שכאלה? לפי הפרופסור יורם יובל, התשובה ברורה: "החברה הישראלית מפעילה לחץ אדיר על שני בני הזוג להתחתן, אנחנו מסלילים אותם לחתונה". לדבריו, "חלק מהביוגרפיה של כל ישראלי זה להתחתן ולהתחיל לעשות ילדים, וכוחות אדירים - ההורים, החברים, הבנקים למשכנתאות - כולם עומדים ומחכים כבר שתעשו את הצעד הזה".