בלי קנס, במאות אלפי שקלים: הזוגות שעורכים חתונות פאר - ביוון

הגבלות הקורונה, שמקשות על קיום אירועים, האיצו טרנד שהופך פופולרי בקרב עשירי המגזר החרדי: הטסת מאות אורחים לחופה בחופי המדינה הבלקנית. בישראל, מנגד, מסתפקים בגרסה הזולה יותר • חלק 2

זמן צפייה: 09:50

באולמות, בבתים ובחצרות - הישראלים לא הפסיקו להתחתן ואירועי הפרות רבים נרשמו גם בקהילה החרדית. זה נגמר לעתים באלימות, מעצרים – וגם חתן אחד שהתעלף. כדי להמשיך ולחגוג בלי משטרה ובלי הגבלות, יש כאלה שגילו את יוון. רכבת אווירית לאיי יוון היא כבר עניין שבשגרה, גם בזמן קורונה. לא רק לנופש, מתברר, אלא גם לחתונות.

הכלה נאדיה, בת 19 ממנצ'סטר, החתן ארי, בן 22 מלונדון, שניהם יהודים אורתודוכסים ורבים מן המוזמנים המריאו מישראל. מי שזיהה את הפוטנציאל ועושה ממנו קופה הוא יוני כהנא, מפיק חתונות לחרדים ביוון. "180 איש רוקדים יחד, בלי מסכות, כי אנחנו נמצאים בתוך מתחם סגור שכולם עברו בדיקת קורונה", הסביר. מדובר בהפקה שעולה מאות אלפי שקלים: "מטוסים שלמים, שפים, צלמים מהארץ, תזמורת מהארץ, זמרים, מאפרות, מסרקות, צוות כשרות - כולם הגיעו לפה לטובת ההפקה הזאת", פירט.

חתונה ביוון
חתונה ביוון | צילום: חדשות 13

יוני התחיל בארגון האירועים, התגלגל להפקת מיזמי תיירות לחרדים ואחר כך לצליינים. אבל אז הגיעה הקורונה, הכול קרס, ומאז הוא ביוון וכבר מתכנן את החתונות הבאות. "בחורף הזה נעמיד משהו כמו 30 אירועים. היומן מלא".

לא רק ביוון – גם על החוף בקיסריה אפשר להתחתן כמו בחו"ל, במקום קסום, אבל בזול. תומר ומאיה הפנימו שחתונתם עומדת להיות רוויית פשרות, אבל יש דבר אחד שלא הסכימו להתפשר עליו - חתונה ליד הים. מתחת לחופה, בן רגע החששות התפוגגו - וחתונת הפשרות הפכה לערב המאושר בחייהם. "הקטע האינטימי באמת עשה את זה, זה באמת מאוד מרגש", אמר תומר. "גם אם לא הייתה קורונה, הייתי עושה את זה עוד פעם קטן".