חתונה בקטנה: ברקע ההקלות - זוגות נערכים לחגיגה עם 50 אורחים

על פי ההנחיות החדשות, מהיום כבר מותר לקיים חופה מצומצמת בשטח פתוח. זוגות שנאלצו לדחות או לבטל מתכוננים לאירוע מסוג אחר, ובעלי אולמות - טוענים שהופקרו. "מישהו פה השתגע"

זמן צפייה: 02:46

על פי ההנחיות החדשות, מהיום מותר לערוך חתונות בהגבלה של עד 50 משתתפים. זוגות רבים שנאלצו לבטל או לדחות את האירועים כבר נערכים לחתונה קצת אחרת. חן ושי כבר היו אמורים להיות תחת החופה ולחגוג את הברית ביניהם באולם גדול עם מאות מוזמנים. ועכשיו, הם נערכים למציאות החדשה. "עברנו לחתונה בכותל. זה גם באוויר פתוח, שנוכל לשמור על הכללים ועל החוקים כמו שצריך, שאנשים לא יפחדו להגיע", סיפרה חן חמוטל.

ענף החתונות היה בין אלה שספג את המכה הכלכלית הקשה ביותר וגם עכשיו כלל לא ברור איך הוא ישוב לתפקד. תעריפי החתונות, מחברות ההסעדה ועד קישוטי הפרחים, נגזרים ממספר המשתתפים. ככל שיש יותר אורחים, כך המחיר לאדם יורד. בחתונה ישראלית ממוצעת יש מאות אורחים, חברים ובני משפחה, וממש לא ברור איך זה יהיה כלכלי עם עשרות משתתפים בלבד. עמית קאופמן מהתאחדות האולמות ציין כי "אין שום היתכנות כלכלית. מעבר לזה שהזוגות בעצמם לא ירצו לעשות אירועים של חמישים איש, שמישהו יישב איתנו. מישהו פה השתגע וכדאי שיתעורר".

חופה
חופה | צילום: חדשות 13

סיוון וסשה תכננו את חתונתם כבר לפני שנה ובנו על 500 מוזמנים. ההנחיות החדשות יאפשרו להם לעשות אירוע אינטימי בעל אופי שונה לגמרי. סיוון בן כליפה סיפרה על החלטתם: "החלטנו שאנחנו לא דוחים ומתחתנים בקטן בבית של ההורים שלי. חמישים אנשים למשפחה רגילה זה כלום ושום דבר".

אירועים מצומצמים תחת כיפת השמיים עם מעט מאוד קרובים וחברים - זהו העתיד הנראה לעין של חתונות בעידן קורונה. האהבה אולי תפרח, אבל תעשיית האירועים שכולנו מכירים היטב היא כבר סיפור אחר.