הוועדה הבינ"ל למניעת סמים בספורט: "ננקוט סנקציות נגד ישראל"

פרסום ראשון: בשנה וחצי האחרונות התריעה הסוכנות בפני משרד התרבות והספורט כי הארגון פועל בחוסר תקציבי, והוא לא עומד בסטנדרטים הנדרשים. בסוכנות דורשים שיוגדל התקציב עד סוף החודש ואם לא - ייאלצו לנקוט צעדים נגד הספורט הישראלי

זמן צפייה: 01:47

פרסום ראשון: הוועדה הבינלאומית למניעת סמים בספורט מאיימת לנקוט בסנקציות נגד ישראל, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. הסוכנות, שפועלת לפי סטנדרטים של הארגון הבינלאומי WADA, הסוכנות העולמית למניעת השימוש בחומרים ושיטות האסורים בספורט, קובעת כי מדינת ישראל צריכה לממן את פעילות הסוכנות בשטחה: לערוך בדיקות, לעסוק בחינוך והסברה ולמנוע מספורטאים להשתמש בחומרים אסורים, או לתפוס אותם אם הם משתמשים בכאלו.

בשנה וחצי האחרונות, הסוכנות התריעה בפני משרד התרבות והספורט כי הארגון פועל בחוסר תקציבי והוא לא עומד בסטנדרטים הנדרשים: לא מבצע מספיק בדיקות ואין לו מספיק כוח אדם. כלומר, המעטפת של הארגון בישראל היא לא "רצינית" מספיק.

דו''ח WADA נגד מדיניות מדינת ישראל בנושא פעילות הוועדה הבינלאומית למניעת סמים בספורט
דו''ח WADA נגד מדיניות מדינת ישראל בנושא פעילות הוועדה הבינלאומית למניעת סמים בספורט

בינתיים, ב-WADA, פרסמו דו"ח ובו ביקורת קשה נגד מדיניותה של מדינת ישראל בנושא, שם דורשים שיוגדל התקציב של הוועדה הבינלאומית למניעת סמים בספורט כמו גם, הם דורשים להרחיב את היקפי פעילותה. אחרת, "יינקטו סנקציות נגד ישראל", אם הדבר לא יתממש עד סוף חודש ספטמבר.

במשרד התרבות והספורט אישרו את פרטי הדיווח של חדשות 13, והוסיפו כי הם עובדים בכדי לתקן את הליקויים האלו, ולגייס את התקציב הנדרש. עוד נמסר ממשרד הספורט כי הם עובדים באופן ישיר מול WADA כדי לדחות את הדדליין ולאפשר לישראל לפעול מבלי להיענש, ומבלי שהשם של הספורט הישראלי יוכתם.