אסון הרכבל: 20 חודשי מאסר על תנאי לסב שהואשם בחטיפת נכדו

בית המשפט באיטליה אישר את עסקת הטיעון של שמואל פלג, שנאשם שחטף את נכדו איתן לאחר האסון בצפון איטליה. כמו כן הוטל על פלג קנס של כ-50 אלף אירו. מטעמו של פלג נמסר: "נמשיך במאמצים לאמץ את איתן ולהביאו לישראל"

שמואל פלג, סבו של איתן
שמואל פלג, סבו של איתן | צילום: רויטרס

בית המשפט באיטליה אישר היום (חמישי) את הסדר הטיעון של שמואל פלג שהואשם בחטיפת נכדו, איתן בירן בן ה-7, לאחר אסון הרכבל בצפון איטליה בחודש מאי אשתקד, ובכך התיק בעניינו נסגר. פלג נענש ב-20 חודשי מאסר על תנאי וקנס של כ-50 אלף אירו.

נכדו של פלג, איתן, נולד בישראל אך עבר לאיטליה עם משפחתו כשהיה בן חודש. הוא גר עם דודתו מצד אביו מאז שהוריו, אחיו הצעיר ו-11 אנשים נוספים נהרגו באסון המדובר.

מטעמו של שמואל פלג נמסר: "אחרי חודשים רבים מאז האסון שפקד אותנו, החלטנו לסיים את התהליך המשפטי המייגע בהסדר ומתוך בחירה. משפחתי ואני נמשיך להתרכז בהמשך המאמצים לאמץ את איתן ולהביאו לישראל - שם ביתו".

איתן בירן
איתן בירן, ניצול אסון הרכבל באיטליה

כזכור, בחודש ספטמבר 2021, לאחר שהגיע איתן לביקור בבית דודתו, לקח אותו סבו פלג והטיס אותו לשוויץ ללא הסכמת הדודה, ולאחר מכן שכר מטוס פרטי והמשיך לישראל. דודתו של איתן, הניצול היחיד מהאסון, טענה כי נחטף מאיטליה בידי סבו, שניצל ביקור שלו עם איתן בפאביה שבאיטליה כדי להטיסו לישראל.

בהמשך לכך, דודתו של איתן, איה בירן, הודיעה כי בכוונתה להתלונן במשטרת איטליה על המעשה, זאת לאחר שסוגיית המשמרות על הילד הפכה לסכסוך משפחתי ומשפטי חוצה גבולות.

איה בירן עתרה לבית המשפט לענייני משפחה בישראל בבקשה להחזירו לאיטליה, ובית המשפט מצא כי מעשיו של הסב הם בגדר חטיפה לפי אמנת האג להשבת ילדים חטופים. בית המשפט העליון בישראל דחה בדצמבר 2021 את בקשתו של פלג לערער על פסיקות קודמות של בית המשפט, ואמר כי יש להשיב את איתן בחזרה אל דודתו באיטליה, בה הוא מתגורר כעת.