לזכר אופק: תחרות אילוף הכלבים להנצחת החייל שנפטר

אופק בוזנה היה לוחם מצטיין ביחידת הכלבנים של מג"ב, שנפטר לפני כשנתיים ממחלת הסרטן בגיל 31 בלבד. חבריו ומשפחתו ארגנו לזכרו את תחרות אילוף הכלבים 'כלב פלא' שמבטאת את אהבתו המיוחדת לכלבים. "רציתי להנציח אותך בדרך אחרת, שתהיה מיוחדת כמו האישיות שלך"

תחרות אילוף הכלבים
תחרות אילוף הכלבים | צילום: דור מלכה

אופק בוזנה היה חייל מג"ב ששירת כלוחם מצטיין, כלבן ומאלף כלבים ביחידת הכלבנים של החיל בירושלים - ונפטר ממחלת הסרטן לפני כשנתיים, בגיל 31. אתמול (שני), התקיימה לזכרו תחרות אילוף הכלבים "כלב פלא" על שמו, בעיר הולדתו, מעלה אדומים, ובנוכחות הוריו, שבשנה האחרונה הקימו לזכרו את עמותת "לראות את האופק" הפועלת בעיר ומסייעת לאנשים קשי יום.

לאופק הייתה חיבה מיוחדת לכלבים ולפני כשלוש שנים, בכתבה שנערכה עמו עוד כשהיה בשירותו הצבאי, הוא סיפר על ג'וי, הכלבה אותה אימן, שהצליחה לאתר ארבעה בני אדם בפעילויות שונות: "ג'וי היא הכלבה היחידה במחוז ירושלים למציאת נעדרים והיא לפי דעתי האישית גם הכי טובה במדור. חווינו קשיים יחד, אבל בסוף היא הפכה לחברה הכי טובה שלי. אני ממש הכול בשבילה - אבא, אימא, והיא סומכת רק עליי".

תחרות אילוף הכלבים
תחרות אילוף הכלבים | צילום: דור מלכה
תחרות אילוף הכלבים
תחרות אילוף הכלבים | צילום: דור מלכה

אלמנתו של אופק, נוי, סיפרה בפוסט בפייסבוק: "תקופה ארוכה חשבתי איך להנציח אותך בדרך קצת אחרת וקצת שונה. חיפשתי משהו שייחד רק אותך, משהו שהיה מיוחד כמו האישיות שלך. בחשיבה משותפת עם חברים קרובים, משפחה ויחידת הכלבנים עלה הרעיון של תחרות 'כלב פלא'. כשחשבנו ותכננו איך ומה נעשה, לא דמיינתי שככה יראה היום הזה".

"אנשים התנדבו ורצו לתת מעצמם, והגיעו כלכך הרבה אנשים לקחת חלק ולהנציח אותך. אבל ללא ספק זה הכי הגיע לך. תודה לכל מי שלקח חלק, עזר, ותרם שהיום הזה יצליח ויצא מעבר לציפיות. תודה לעיריית מעלה אדומים על העזרה והתמיכה ונתראה בשנה הבאה".