משפחות השוטרים מגיבות לקללות: "אמרו בביה"ס שאבא שלי נאצי"

מאז שהחלו העימותים עם מפגינים ומפרי הנחיות בכל המדינה, ניצבו השוטרים בחזית ונאלצו לספוג אש מכל הצדדים. אלא, שהיא זלגה גם לחייהם האישיים. "חנויות מסרבות למכור לשוטרים - זה הפך אישי"

זמן צפייה: 06:20

בחודשים האחרונים, מאז פרוץ מגפת הקורונה ותחילת ההפגנות בשכונות החרדיות ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוטרי ישראל העומדים בחזית נאלצים לספוג את כל האש. בעוד אלימות משטרה כלפי המפגינים סופגת ביקורת כמעט בכל יום, האלימות שסופגים השוטרים בשטח כמעט לא זוכה להתייחסות. משפחות השוטרים, נשותיהם וילדיהם, מקבלות שלל קללות ולעיתים אפילו חרמות על ילדיהם הפכו לחלק בלתי נפרד משגרת חייהם.

כך למשל, אורי בן השמונה סופג עלבונות בבית הספר, לעיתים עד כדי חרם: יש כמה ילדים שחושבים שאבא שלי הוא רוצח בדמותו ובעצמו, יש ילדים שאומרים לי 'אבא שלך חייב כסף למדינה, הוא רוצח, הוא נאצי, קשה מאוד הם חושבים שהוא בן אדם רשע שסתם עושה את זה כי בא לו ואני מנסה להסביר להם שהוא עושה את זה כדי שלא יהיו חולים והם לא מקשיבים לי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ דורש לסיים את הסגר ביום שישי – נתניהו מכוון ליום שני

עקב עזיבת פרופ' רביד: בכירים במעייני הישועה מאיימים להתפטר

כריסטיאנו רונאלדו נדבק בקורונה – יחמיץ את המשחק מול שבדיה

שלט שהודבק בכניסה לאחת החנויות
שלט שהודבק בכניסה לאחת החנויות | צילום: חדשות 13

רותם קליין, שבעלה משרת ביס"מ ירושלים, סיפרה: "הילדים לא מבינים מדוע אביהם שמבחינתם הוא גיבור ששומר על הציבור הפך לרשע", והוסיפה: "זה קשה להיכנס לרשתות החברתיות ולראות את כל הרשתות גועשות ולא מהצד החיובי". בתו מאיה, שצפתה בטלוויזיה כיצד השליכו על שוטרים חפצים ואבנים, חוששת לחיי אביו.

מור קטר, אישה נוספת שבעלה משרת ביס"מ ירושלים, אמרה כי "קוראים לשוטרים 'נאצים, 'חיות' ו'רובוטים של המדינה'. יש אפילו חנויות שתלו שלטים כגון 'לא מוכרים פה לשוטרים'. דברים ממש מזעזעים וקשים שהפכו להיות אישיים". קטר נפגעת במיוחד לאור העובדה שהשוטרים בסך הכל מבצעים את העבודה שלהם ואוכפים את ההנחיות.

כשהמשטרה מתמודדת עם אינספור חזיתות בכל הארץ, מתמרנת בין משימות מורכבות כשאפילו אין מפכ"ל קבוע, משפחות השוטרים מנסות לספק להם מעט תמיכה בבית. אך יחד עם זאת, הן נאלצות להתמודד עם קללות ואיומים מהסביבה, שהולכות ומסלימות לאור המצב.