תקיפה נוספת: נהג אוטובוס רוסס בגז מדמיע ע"י נערים בנגב

לאחר שאלמונים יידו אבנים על אוטובוס שהיה בדרכו לאילת, בני נוער ריססו נהג בגז מדמיע ביישוב לקיה אחרי שביקש מהם לחבוש מסכה. הנהג סיפר לחדשות 13: "מפחיד, לא אחזור לשם יותר בחיים"

זמן צפייה: 04:08

נהג אוטובוס רוסס הלילה (רביעי) בגז מדמיע על ידי נערים ביישוב לקיה שבנגב. הנהג לא נזקק לטיפול רפואי, והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. על פי ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, הנערים תקפו את הנהג אחרי שביקש מהם לחבוש מסכה.

הנהג סיפר לחדשות 13 כי "עלו שלושה נוסעים מלקיה בלי מסכות. ביקשתי מהם לעטות מסכה ואחד מהם קילל אותי. עצרתי בצד הדרך את האוטבוס ואמרתי לו לרדת. הוא נרגע והמשכנו את הנסיעה. כשהגענו ללקייה, הוא עבר לשבת לידי ואז התקרב וריסס אותי בגז פלפל. אחד הנוסעים הדף אותו".

"הוא השפריץ לי על הגב ועל הראש. בשלב הזה הוא יצא החוצה והרים אבנים לזרוק על האוטובוס", המשיך הנהג. "זה היה מפחיד - אני בחיים לא אגיד לאף אחד לשים מסכות. להמשיך לעבוד כן, כי אין לי ברירה, זאת הפרנסה שלי. אבל את הקו של לקיה אני לא אעשה יותר בחיים. זה מפחיד, לך תדע אם הוא מחפש אותי. יש להם משפחות גדולות פה". מחברת מטרופולין נמסר: "החברה מגנה בתוקף כל גילוי אלימות נגד נהגים ועובדים. מטרופולין תסייע לנהגים, ותפעל כדי לשמור על ביטחונם ובטיחות הנוסעים בתחבורה הציבורית".

תקיפה זו של הנהג מצטרפת לאירוע אלים נוסף נגד התחבורה הציבורית בנגב, כאשר אתמול בלילה נרגם באבנים אוטובוס שהיה בדרכו לאילת - אף נוסע לא נפגע. מקרה חמור זה מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון, כאשר על פי נתוני ארגון הנהגים, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. עוד נמסר כי בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו.

ארגון הנהגים מסר: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. מקרה חמור זה יכול היה להסתיים ם הרוגים רבים ורק בזכות תושיית הנהג נמנע אסון כבד. יש לעצור את הטרור נגד הנהגים והאוטובוסים".