דקל נהרג כשניסה לחלץ צעיר מבור: "חירף נפשו כדי להציל חיים"

בתום יומיים שבהם נאבק על חייו, הלך לעולמו דקל מרציאנו (33), אחד משני הכבאים שנפגעו בחילוץ הצעיר סאמד אל-עראמין (20) מבור בדיר אל-אסד. מרציאנו, תושב מעלות-תרשיחא, הותיר אחריו אישה ו-3 ילדים, בהם תינוקת בת חודש: "לוחם אש אמיץ"

זמן צפייה: 00:24

במרכז הרפואי לגליל בנהריה נקבע הבוקר (שלישי) מותו של דקל מרציאנו, תושב מעלות-תרשיחא בן 33, שנפגע אנושות כשירד עם כבאי נוסף לחלץ צעיר שנפל לבור בעומק של שמונה מטרים בדיר אל-אסד שלשום. מבית החולים נמסר כי במהלך הלילה חלה החמרה במצבו - והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי, ד"ר אוריאל טרטמברג, אמר: "לוחם האש סבל מפגיעה רב-מערכתית, שכללה פגיעה נשימתית, פגיעה בכלי דם ובכליות, וחשד לנזק מוחי. בעקבות מצבו הכלייתי הוא חובר בלילה למכונת דיאליזה. למרבה הצער, הדבר לא עזר ולחץ הדם שלו החל לרדת בהדרגה. לפנות בוקר, בשעותיו האחרונות, נקראה משפחתו למיטתו והוסבר מצבו. מותו נקבע בסביבות 07:00".

בעיריית מעלות-תרשיחא פרסמו הודעה שבה השתתפו בצער המשפחה: "דקל היה מלח הארץ ומטובי בניה של העיר והמדינה. הוא היה לוחם אש אמיץ שחירף את נפשו על מנת להציל חיים. העיר מעלות-תרשיחא מחבקת את המשפחה בשעתה הקשה". משירותי הכבאות נמסר בעקבות ההודעה על פטירתו של דקל מרציאנו: "רב סמל דקל מרציאנו וחברו לצוות סמל עדנאן אסעד ז"ל נפלו בעת מילוי תפקידם בעת שחתרו בחירף נפש להצלת חיי אדם והם הועלו בדרגה לאחר נופלם. מערך הכבאות מרכין ראש לזכרם של הלוחמים ומשתתף בצער המשפחות בשעתם הקשה".

ניסיונות החילוץ מהבור
ניסיונות החילוץ מהבור | צילום: דוד כהן, פלאש 90
הבור בדיר אל-אסד
הבור בדיר אל-אסד | צילום: דוד כהן, פלאש 90

האירוע התרחש כאמור ביום ראשון, אז נפל סאמד אל-עראמין (20), תושב סעיר שליד חברון, לבור. לוחמי אש שהוזעקו למקום נפלו גם הם בניסיון לחלצו. הצעיר והכבאי עדנאן אסעד, בן 40 מבית ג'ן, נהרגו. מרציאנו אושפז כשהוא מורדם ומונשם ונאבק במשך יומיים על חייו. הבוקר, כאמור, נקבע מותו.

סאמד אל-עראמין
סאמד אל-עראמין
עדנאן אסעד, לוחם האש שנהרג בנפילה לבור
עדנאן אסעד, לוחם האש שנהרג בנפילה לבור

בשירותי הכיבוי פתחו בחקירה חקירה לבירור נסיבות כניסתו של הצעיר הפלסטיני לישראל, וכן כיצד נפל לבור. הבור שימש ככל הנראה להשלכת פסולת של סוסים, מה שהביא להצטברות של גזים רעילים שמהם נפגעו השלושה.