ראש שב"כ דן עם ראש המודיעין המצרי על חידוש המו"מ

רונן בר נועד עם ראש המודיעין המצרי החדש, עבאס רשאד, ודן עמו על האפשרות לחידוש המו"מ לעסקה. גורמים במצרים: "זו הייתה פגישה היכרות, צפויות פגישות נוספות". קרובי חטופים נשאו הצהרה בת"א: "המכשול העיקרי, סינוואר, חוסל. נתניהו, לך נגמרו התירוצים ולהם נגמר הזמן. הגיעה העת לעסקה"

זמן צפייה: 00:55

ראש שב"כ רונן בר ביקר היום (ראשון) בקהיר ונועד עם ראש המודיעין המצרי החדש, עבאס רשאד. השניים דנו על האפשרות של חידוש המשא ומתן לעסקת חטופים. שעות לאחר מכן, לקראת כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, קיים שר הביטחון יואב גלנט דיון על המאמצים להשבת החטופים, שבו נכחו הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף' ניצון אלון וראש אמ"ן.

מוקדם יותר קיימו קרובי חטופים מסיבת עיתונאים בתל אביב. הם דרשו לשמוע מראש הממשלה בנימין נתניהו אם ואיך הוא מתכנן למנף את ההישג הצבאי ולהחזיר את החטופים משבי חמאס אחרי יותר משנה. בהצהרה דיברו שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי; שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב; וגלעד קורנגולד, אביו של טל שהם. הם אמרו: "מספיק עם התירוצים - הגיע זמן חטופים".

שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי, אמר כי "לאור ההתפתחויות האחרונות, הצדק ההיסטורי ולצידו החששות, נוצרה הזדמנות אמיתית להשיב את החטופים. תמיד אמרו שסינוואר מקשה ולא רוצה עסקה. כעת, כשאבן הנגף המרכזית הוסרה, יש היתכנות משמעותית בלקיים את רצון הציבור הישראלי ולפעול על פי המצפן המוסרי שנדם לשנה שלמה. לצד אלה, לכוחות הביטחון יש הישגים מרשימים ברצועת עזה ובכל הגזרות. אויבנו מנסים להכריע אותנו, לסכן את קיומנו. יש מי שמתהדר בהישגים המרשימים של צה''ל וכוחות הביטחון, אבל צריך לזכור שהמטרה המרכזית עדיין לא הושגה. ראש הממשלה הבטיח להשיב את כולם, ועכשיו נותר לקיים".

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב ,גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם, שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי
שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב ,גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם, שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי
שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם
גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם, הוסיף: "לא יהיה ניצחון חלקי ובטח ובטח לא מוחלט עד שאחרון החטופים יחזור - מי שלשיקום ומי לקבורה. הניצחון יימדד רק במבחן המוסרי העליון של השבת החטופים. רה"מ, צה"ל השיג הישגים משמעותיים בעזה וכעת נותרה הרגל המסיימת לסיים את חובתך המוסרית ולהחזיר את כל החטופים. אחרי חיסול סינואר אמרת שעכשיו המשימה המרכזית היא להחזיר אותם. אנחנו דורשים ממך לדעת מה אתה מתכוון לעשות באופן קונקרטי על מנת להשיב את 101 החטופים והחטופות עכשיו ארצה. עכשיו יותר מתמיד נגמר להם הזמן. אם אין באפשרותך להחזיר את החטופים - גלה אומץ ותגיד את האמת לעם ישראל, שהחלטת להמשיך להפקירם. תשתמש ברוב שיש לך בעם ותחזיר את החטופים".

"אנחנו תובעים תשובות עכשיו. תובעים מעשה עכשיו. להם נגמר הזמן ולך, ראש הממשלה, נגמרו כל התירוצים", הוסיף, "חשוב להבין - לא יהיה שום סיכוי לשום דבר במדינת ישראל ללא החזרת החטופים. על ראש הממשלה שלנו שהתחייב עליו להחזיר מיד ולהיכנס למשא ומתן ולהחזיר אותם מהר מכיוון שהם נמצאים בסכנה קיומית וברורה. עם ישראל, זה הזמן שלכם להחליט שאתם איתנו במלוא וללחוץ על כל מי שאתם יכולים כדי לממש את ההחלטה של ראש הממשלה".

.שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב ,גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם, שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי
.שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב ,גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם, שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב, אמרה: "380 ימים שאנחנו בסיוט והאהובים שלנו בגיהנום. 380 ימים שבכל פעם הייתה סיבה אחרת למה אי אפשר בעת הנוכחית לעשות עסקת חטופים – זה התחיל ברפיח ועבר לפילדלפי ולבנון ואיראן ובכל פעם הרמנו את עצמנו שוב ושוב כדי להמשיך ולהילחם על האהובים שלנו. בחודש וחצי האחרון צה''ל הגיע להישגים בלתי רגילים בכל הגזרות והאחרון שבהם שאפשר לומר על כך 'ישועת השם כהרף העין' – סינואר".

"כל פעם שמענו את רה''מ מדבר ואומר שהוא רוצה לעשות עסקה אבל אין עם מי לדבר, אבל עכשיו הגיעה העת, כשהמכשול הגדול לא נמצא כאן הגיעה העת לעשות את מה שצריך לעשות וזה להשיב את האהובים שלנו הביתה. אנחנו מתפללים ומחכים לרגע הזה כ''כ הרבה זמן ואם יש משהו שעכשיו הוא ברור בהחלט זה שהרוע, הרוע האמיתי, חוסל. אני מבקשת מרה''מ ומכל השרים – זאת העת. תשיבו את האהובים שלנו הביתה ואמן אמן שנזכה לסגור את המעגל עוד בחג שמחת תורה הקרוב. שהאוהבים שלנו ישובו הביתה – החטופים החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב
שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

משפחות חטופים קיימו אמש את העצרת השבועית בכיכר החטופים בת"א, בקריאה למנף את ההישג הצבאי בחיסולו של מנהיג חמאס להישג מדיני - ולפעול למען הגעה לעסקה שתשיב את יקיריהם, המוחזקים בשבי כבר 379 ימים. עינב צנגאוקר בהצהרת משפחות החטופים בשער בגין: "נתניהו, נגמרו התירוצים. יש תמונת ניצחון בעזה. זה הזמן לשים יוזמה להשבת החטופים וסיום המלחמה". הפגנות נוספות למען החטופים ונגד הממשלה יתקיימו בעשרות מוקדים נוספים ברחבי הארץ.

כמו כן, על רקע הפצת השמועות הרבות ברשתות החברתיות בימים האחרונים באשר לחילוץ חטופים, דובר צה"ל הבהיר אתמול בפעם השלישית תוך יממה, כי "לא חולצו חטופים. הפצת השמועות הכוזבות פוגעת במשפחות החטופים, ואנו מבקשים מהציבור להימנע מכך".