אסון באזור ים המלח: ילד בן 8 נהרג במפולת סלעים, עוד 8 נפצעו

כוחות הצלה, צה"ל ומשטרה הוזנקו לטיפול בלכודים בעומק השטח בנחל דוד, סמוך לעין גדי, וצוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו של ילד בן 8. ארבעה בני אדם נוספים פונו לבתי החולים במצב בינוני, בהם ילדה בת 5, והשאר במצב קל

זמן צפייה: 00:23

אסון באזור ים המלח: ילד כבן 8 נהרג ולפחות 8 בני אדם נוספים נפצעו בדרגות שונות בעקבות מפולת סלעים שהתרחשה היום (חמישי) בנחל דוד שבאזור עין גדי. בין הפצועים ארבעה במצב בינוני-קשה, בהם ילדה כבת 5, והשאר במצב קל. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו לזירה להעניק טיפול רפואי ראשוני לנפגעים. מסוקים צבאיים עם כוחות מיחידה 669 וכוחות רפואה של חטיבת הבקעה והעמקים הוזנקו לזירה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע למקום.

חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע יחידת חילוץ וכוחות רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי למטיילים, בהם אישה כבת 40, גבר כבן 40, גבר כבן 20, וילדה כבת 12. והילדה כבת 5, שסובלת מחבלת ראש וגפיים, יחד עם ילד בן 8 במצב קל פונו עם מסוק מד"א לתל השומר, יחד עם אביהם כמלווה.

אחד מהפצועים במצב קל, לביא בן ה-5, שחזר את האירוע מבית החולים וסיפר על אחותו הקטנה שנפצעה באורח בינוני: "הגענו למפל ונפלה עלינו מפולת סלעים. חטפתי סלע בראש. אחיות שלי גם חטפו. הורדתי את החולצה וקשרתי אותה סביב האצבע של אחותי שקיבלה מכה חזקה".

חילוץ המטיילים באזור ים המלח
חילוץ המטיילים באזור ים המלח | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בין שישה לשבעה מטיילים הצליחו לחלץ את עצמם באופן עצמאי ולהזעיק עזרה למקום. פעולות החילוץ לקחו זמן מה מפאת הקושי בגישה לאזור בעומק השטח. מכבאות והצלה נמסר כי נדרשה הליכה ממושכת של כ-20 דקות על מנת להגיע אל המטיילים.

פראמדיק מד"א ליאור שאשא וחובש רפואת חירום במד"א מג'אהד אל עמור סיפרו: "מדובר בשטח מורכב, הגענו מהר למקום כשאת האמבולנסים השארנו בחניון של הנחל וירדנו עם הציוד הרפואי בהליכה של כ-25 דקות לזירת האירוע. הבחנו במספר פצועים שנחבלו ממפולת אבנים, ילד כבן 5 היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בבטן, אישה כבת 40 וילדה כבת 12 היו בהכרה מלאה וסבלו גם הם מחבלות. יחד עם יחידת החילוץ וכוחות רפואה של צה"ל הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות. לאחר טיפול בשטח פינינו את הפצועים במסוק של מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים. בנוסף טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים למתרחש".

חילוץ המטיילים באזור ים המלח
חילוץ המטיילים באזור ים המלח | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
מסוק חילוץ באזור ים המלח
המסוק שהוזנק לחילוץ הפצועים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

אלון שחל, מפקד יחידת חילוץ עין גדי ואחד הראשונים שהגיעו לזירת האסון, סיפר: "סמוך לתשע ורבע קיבלנו קריאה משמורת עין גדי על מפולת אבנים. רץ חלוץ עם הפקחים לדווח לנו מה קורה. הקפצנו את חיל אוויר ומד"א. חלק מהאנשים היו מחוץ לנחל וחלק בפנים. החובשים הגיעו ראשונים ואנשים טופלו. מקום הנפילה במסלול של ההליכה בנחל. מקור ההידרדרות מיעל או סתם דירדור. אנשי מקצוע יבדקו את הנושא. טיפלו במשפחה בקרבת המקום. הבן היה בטיפול חובשים שלנו ושל מדא עם מאמצי החייאה".

מרשות הטבע והגנים נמסר: "הבוקר ארע אירוע נפילת אבנים בשמורת הטבע עין גדי באיזור מפל נחל דוד צוות השמורה ויחידת חילוץ מטפלים באירוע ובנפגעים. נחל דוד נסגר והמטיילים מפונים מהמקום, שמורת נחל ערוגות פתוחה ובית הכנסת העתיק". ברשות מנסים להבין במקביל מה גרם למפולת הסלעים, והאם יש צורך לסגור חלקים נוספים באזור. בהמשך להנחיית המשטרה, נחל דוד ונחל ערוגות ישארו סגורים עד לביצוע בדיקה גיאולוגית בשטח, כשבנוסף, כביש 90 לכיוון דרום נסגר לתנועה.

תיעוד מיקום האירוע בנחל דוד בסיום פינוי הפצועים.
תיעוד מיקום האירוע בנחל דוד בסיום פינוי הפצועים. | צילום: ליאור לב רשות הטבע והגנים

ליאור לב סגן מנהל שמורת עין גדי אמר: "היום בבוקר קיבלנו דיווח על התמוטטות של סלעים בנחל דוד, הקפצנו ישר כוחות ואת יחידות החילוץ של עין גדי ושאר הכוחות הרלוונטים לחילוץ. סקרנו את הנחל והעברנו 4 נפגעים להמשך טיפול בבתי חולים. הנחל כרגע סגור ואנחנו ממשיכים סריקות וטיפול באירוע".